Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION AND GHG EMISSIONS SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340485" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/Paliva_pohony_v60.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/Paliva_pohony_v60.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION AND GHG EMISSIONS SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first approximation of energy consumption for surface vehicles equipped with standard, hybridized or electric powertrains. Determination of a single averaged operation mode, defined by vehicle mass (including cargo and energy storage system), velocity and recuperative (harvestable) energy term. Energy transformation efficiency estimated from regression models of internal combustion engine, electric motor, generator and battery representations, fuel, fuel tank and accumulator data together with vehicle data chosen for different categories of surface transport vehicles. The available statistical data from transport and fuel business authorities used for model calibration. The results subjected to several cross-determination checks to increase the accuracy of prediction. The outputs of the model suitable for assessment of alternative powertrain vehicle deployment in different future development scenarios, considering the current fulfillment and future development of vehicle regulations and standards together with climate-energy plans and policies.

  • Název v anglickém jazyce

    MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION AND GHG EMISSIONS SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The first approximation of energy consumption for surface vehicles equipped with standard, hybridized or electric powertrains. Determination of a single averaged operation mode, defined by vehicle mass (including cargo and energy storage system), velocity and recuperative (harvestable) energy term. Energy transformation efficiency estimated from regression models of internal combustion engine, electric motor, generator and battery representations, fuel, fuel tank and accumulator data together with vehicle data chosen for different categories of surface transport vehicles. The available statistical data from transport and fuel business authorities used for model calibration. The results subjected to several cross-determination checks to increase the accuracy of prediction. The outputs of the model suitable for assessment of alternative powertrain vehicle deployment in different future development scenarios, considering the current fulfillment and future development of vehicle regulations and standards together with climate-energy plans and policies.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Paliva_pohony_v60

  • Technické parametry

    Program byl vytvořen na základě zadání veřejné zakázky BETA, avšak financován vzhledem ke svému rozsahu z projektu NCK. Program obsahuje kalibrovaná charakteristická data pozemních vozidel různých výkonnostních (hmotnostních) i emisních tříd a extrapolaci spotřeb různých typů energie pro dosud hromadně neuplatněné hnací jednotky (např. hybridní pohony, palivové články atp.). Program byl poskytbut zdarma Ministerstvu životního prostředí ČR.

  • Ekonomické parametry

    Cena vývoje vlastního programu cca 500 000 Kč. Program využil interních databází vlastníka v ceně cca 1 mil. Kč na základě výzkumu v letech 2005-2018. Současné využití programu zakládá scénáře pro specifikaci parametrů a naplnění Klimaticko-energetického plánu ČR v letech 2021-2030 pro vyloučení sankcí EU při jeho neplnění.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka