Detailed Models and SW Tools for Modeling of Advanced ICE Concepts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340514" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/FIRE_diffCombModels_SI_ICE.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/FIRE_diffCombModels_SI_ICE.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed Models and SW Tools for Modeling of Advanced ICE Concepts
Popis výsledku v původním jazyce
The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICE (SCRE for unconventional SI combustion). It is based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM) – this was verified in the past and it is a `safe’ option. However, this model cannot capture chemical effects (low local temperature, turbulence-chemistry interaction). Hence, the modelling based on detailed chemistry has been tested – this works well for CI combustion, however SI flame is more challenging. That is why the dual-fuel modes were tested as well. The applied detailed combustion model is based on pre-calculated chemistry while using very complex (state-of-the-art) mechanisms.
Název v anglickém jazyce
Detailed Models and SW Tools for Modeling of Advanced ICE Concepts
Popis výsledku anglicky
The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICE (SCRE for unconventional SI combustion). It is based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM) – this was verified in the past and it is a `safe’ option. However, this model cannot capture chemical effects (low local temperature, turbulence-chemistry interaction). Hence, the modelling based on detailed chemistry has been tested – this works well for CI combustion, however SI flame is more challenging. That is why the dual-fuel modes were tested as well. The applied detailed combustion model is based on pre-calculated chemistry while using very complex (state-of-the-art) mechanisms.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FIRE_diffCombModels_SI_ICE
Technické parametry
Tento autorizovaný SW vznikl v rámci aktivit NCK1: JOBNAC. Rozsáhlá databáze výsledků 3-D CFD LES simulací. Databáze je tvořena výstupními soubory programu AVL FIRE (obecný 3-D CFD nástroj; Linux/Windows). Byly propočteny různé pracovní body a různé konfigurace motoru s vyplachovanou komůrkou. Důraz je kladen na modelování turbulence (LES) a modely s velkou schopností predikce bez nutnosti výrazné kalibrace.
Ekonomické parametry
1000000,-Kc (odhadovana komercni cena ASW, pokud by si to zakaznik zadal jako HS)
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní