Detailed models and SW tools for modeling of advanced ICE concepts: gasoline/natural gas ICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00348055" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00348055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2020/FIRE_diffCombM_gasoline_ICE.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2020/FIRE_diffCombM_gasoline_ICE.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed models and SW tools for modeling of advanced ICE concepts: gasoline/natural gas ICE
Popis výsledku v původním jazyce
The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICE (SCRE for unconventional SI combustion) using both 3-D CFD and 0-D/1-D CFD. Most of the data/results are based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM-3Z) – this was verified in the past and it is a `safe’ option. Different combustion modes were modeled and compared while considering gasoline fuel only with experimental data (classical spark ignition, turbulent flame jet based on passive pre-chamber operation).
Název v anglickém jazyce
Detailed models and SW tools for modeling of advanced ICE concepts: gasoline/natural gas ICE
Popis výsledku anglicky
The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICE (SCRE for unconventional SI combustion) using both 3-D CFD and 0-D/1-D CFD. Most of the data/results are based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM-3Z) – this was verified in the past and it is a `safe’ option. Different combustion modes were modeled and compared while considering gasoline fuel only with experimental data (classical spark ignition, turbulent flame jet based on passive pre-chamber operation).
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FIRE_diffCombM_gasoline_ICE
Technické parametry
Tento autorizovaný SW vznikl v rámci aktivit NCK1: JOBNAC. Rozsáhlá databáze výsledků 3-D CFD LES simulací. Databáze je tvořena výstupními soubory programu AVL FIRE (obecný 3-D CFD nástroj; Linux/Windows). Byly propočteny různé pracovní body a různé konfigurace motoru s různým způsobem zapálení směsi (klasický zážeh, komůrkový zážeh). Důraz je kladen na modelování turbulence (LES) a modely s velkou schopností predikce bez nutnosti výrazné kalibrace. Zpracování detailních 3-D dat probíha pomocí vlastních SW nástrojů.
Ekonomické parametry
1000000,-Kc (odhadovana komercni cena ASW, pokud by si to zakaznik zadal jako HS)
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní