Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of SCRE operation (gasoline mode only) - status 2021

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356590" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2021/FIRE_SCRE_gasoline_ICE.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2021/FIRE_SCRE_gasoline_ICE.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of SCRE operation (gasoline mode only) - status 2021

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICEs using both 3-D CFD and 0-D/1-D CFD. Most of the data/results are based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM-3Z). Different combustion modes are modeled and compared while considering gasoline fuel only with experimental data (classical spark ignition, turbulent flame jet based on passive pre-chamber operation). This result is purely focused on gasoline operation (as a main fuel, which enters the main combustion chamber) – however, different fuels (hydrogen, CNG) can be introduced into active pre-chamber. This work is closely related to 1-WP03-011. Extensive experimental campaign was performed to test different operating conditions (load, speed, fuel) while considering both classical spark and pre-chamber one in passive mode (this one allows for lean operation). This was supported by detailed 3-D CFD simulations to get better understanding of important in-cylinder phenomena. The active pre-chamber was designed, manufactured and assembled – the initial runs were performed to verify reliable operation. The active pre-chamber operation is expected to enable very lean operation, hence achieve the goal of advanced combustion mode with high thermal efficiency and very low pollutant formation (NOx).

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of SCRE operation (gasoline mode only) - status 2021

  • Popis výsledku anglicky

    The SW is supposed to enable to predict the details of thermodynamics of the target ICEs using both 3-D CFD and 0-D/1-D CFD. Most of the data/results are based on 3-D CFD and the main focus is put on combustion modelling while using LES approach (turbulence model capable of predicting CCV effects). The standard model is based on turbulent flame front propagation (LES ECFM-3Z). Different combustion modes are modeled and compared while considering gasoline fuel only with experimental data (classical spark ignition, turbulent flame jet based on passive pre-chamber operation). This result is purely focused on gasoline operation (as a main fuel, which enters the main combustion chamber) – however, different fuels (hydrogen, CNG) can be introduced into active pre-chamber. This work is closely related to 1-WP03-011. Extensive experimental campaign was performed to test different operating conditions (load, speed, fuel) while considering both classical spark and pre-chamber one in passive mode (this one allows for lean operation). This was supported by detailed 3-D CFD simulations to get better understanding of important in-cylinder phenomena. The active pre-chamber was designed, manufactured and assembled – the initial runs were performed to verify reliable operation. The active pre-chamber operation is expected to enable very lean operation, hence achieve the goal of advanced combustion mode with high thermal efficiency and very low pollutant formation (NOx).

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FIRE_SCRE_gasoline_ICE

  • Technické parametry

    Tento autorizovaný SW vznikl v rámci aktivit NCK1: JOBNAC. Rozsáhlá databáze výsledků 3-D CFD LES simulací. Databáze je tvořena výstupními soubory programu AVL FIRE (obecný 3-D CFD nástroj; Linux/Windows). Byly propočteny různé pracovní body a různé konfigurace motoru. Důraz je kladen na modelování turbulence (LES) a modely s velkou schopností predikce bez nutnosti výrazné kalibrace. Zpracování detailních 3-D dat probíha pomocí vlastních SW nástrojů. Provázano na 0-D/1-D CFD nástroje.

  • Ekonomické parametry

    1500000,-Kc (odhadovana komercni cena ASW, pokud by si to zakaznik zadal jako HS)

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze v Praze, fakulta strojní