Detailed 0-D/1-D Thermodynamic Model of Target Engine with 2-stage Boosting System Including its Basic Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340525" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/GT-P_2-stage_gas_SI_ICE.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/GT-P_2-stage_gas_SI_ICE.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed 0-D/1-D Thermodynamic Model of Target Engine with 2-stage Boosting System Including its Basic Control
Popis výsledku v původním jazyce
The SW (based on 0-D/1-D CFD) describes the target engine (configuration V20, rated power 2 MW) including the 2-stage boost group from thermodynamic point of view. As it is based on general unsteady formulation, it allows for simulation(s) of ICE transient operation. At the current state, the steady state model of the target ICE including its (robust) control is ready – this concerns BMEP, LAMBDA (to satisfy NOx limit based on TA Luft) and compressor surge The complex optimizations are possible to find the limits of applied boost group while considering future targets (BMEP up to 36 bar and NOx at 20% of TA Luft).
Název v anglickém jazyce
Detailed 0-D/1-D Thermodynamic Model of Target Engine with 2-stage Boosting System Including its Basic Control
Popis výsledku anglicky
The SW (based on 0-D/1-D CFD) describes the target engine (configuration V20, rated power 2 MW) including the 2-stage boost group from thermodynamic point of view. As it is based on general unsteady formulation, it allows for simulation(s) of ICE transient operation. At the current state, the steady state model of the target ICE including its (robust) control is ready – this concerns BMEP, LAMBDA (to satisfy NOx limit based on TA Luft) and compressor surge The complex optimizations are possible to find the limits of applied boost group while considering future targets (BMEP up to 36 bar and NOx at 20% of TA Luft).
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GT-P_2-stage_gas_SI_ICE
Technické parametry
Tento autorizovaný SW vznikl v rámci aktivit NCK1: JOBNAC. Rozsáhlá databáze výsledků 0-D/1-D CFD simulací cílového motoru (V20, 2MW, 2-stupňová plnicí skupina). Databáze je tvořena výstupními soubory programu GT-Power/GT-Suite (obecný 0-D/1-D CFD nástroj; Linux/Windows). Byly propočteny různé pracovní body a různé konfigurace motoru (z hlediska řízení: BMEP, TA Luft/LAMBDA, Blow-by). Důraz je kladen na modelování termodynamiky - jak v ustálených, tak přechodových režimech celého motoru s využitím modelů s velkou schopností predikce bez nutnosti výrazné kalibrace.
Ekonomické parametry
500000,-Kc (odhadovana komercni cena ASW, pokud by si to zakaznik zadal jako HS)
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní