Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two-stage Turbocharged Large-Bore Gas SI ICE – Operation under Different NOx Level Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343917" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two-stage Turbocharged Large-Bore Gas SI ICE – Operation under Different NOx Level Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large-bore gas SI ICEs are supposed to operate under more strict conditions in terms of NOx level. Currently, the TA Luft norm is being considered while typical BMEP levels are between 22-28 bars. It is expected, that NOx would have to drop significantly (down to 50% or even 20% of the amount based on TA Luft) while engine BMEP is supposed to be increased beyond 30 bars. The paper is based on 0-D/1-D simulations while using the experience gained from older research projects between PBS Turbo and Czech Technical University in Prague. The main goal is to study the influence of different operating conditions (NOx level, BMEP level, control means, ambient conditions, and fuel composition while considering both hydrogen and CO2) on both ICE performance and turbocharger operation. Complex optimizations were carried out to achieve optimal solution for every considered operating case. General conclusions are drawn while focusing on the limits of two-stage turbocharging concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Two-stage Turbocharged Large-Bore Gas SI ICE – Operation under Different NOx Level Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    Large-bore gas SI ICEs are supposed to operate under more strict conditions in terms of NOx level. Currently, the TA Luft norm is being considered while typical BMEP levels are between 22-28 bars. It is expected, that NOx would have to drop significantly (down to 50% or even 20% of the amount based on TA Luft) while engine BMEP is supposed to be increased beyond 30 bars. The paper is based on 0-D/1-D simulations while using the experience gained from older research projects between PBS Turbo and Czech Technical University in Prague. The main goal is to study the influence of different operating conditions (NOx level, BMEP level, control means, ambient conditions, and fuel composition while considering both hydrogen and CO2) on both ICE performance and turbocharger operation. Complex optimizations were carried out to achieve optimal solution for every considered operating case. General conclusions are drawn while focusing on the limits of two-stage turbocharging concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research

  • ISBN

    978-80-01-06744-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    158-171

  • Název nakladatele

    ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku