Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drivetrain modelling and parameter calculation for an electric bus with fixed or 2-speed gearbox

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341867" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1504/IJEHV.2020.110088" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJEHV.2020.110088</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEHV.2020.110088" target="_blank" >10.1504/IJEHV.2020.110088</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drivetrain modelling and parameter calculation for an electric bus with fixed or 2-speed gearbox

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents drivetrain calculations for an electric bus. Parameters of motor, gears and motor efficiency map are used. The goal is to select the suitable motor and gearbox. Driving cycle SORT2 and real life driving cycles measured on bus lines are used. Based on the bus manufacturer assignment, only permanent magnet synchronous machines are considered. The motor output power is considered in the range of 120–160 kW. The selection of axle gear ratios was limited to 6.19, 6.5 and 7.35, as those are readily available. The gear box was either a fixed one, with gear ratio of 1.8 or a 2-speed gearbox with a gear ratio of 1 and 1.8. The calculations have shown, that a 2-speed gearbox can decrease the energy consumption. The improvement is in the range of 1–3% dependent on the motor option and driving cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    Drivetrain modelling and parameter calculation for an electric bus with fixed or 2-speed gearbox

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents drivetrain calculations for an electric bus. Parameters of motor, gears and motor efficiency map are used. The goal is to select the suitable motor and gearbox. Driving cycle SORT2 and real life driving cycles measured on bus lines are used. Based on the bus manufacturer assignment, only permanent magnet synchronous machines are considered. The motor output power is considered in the range of 120–160 kW. The selection of axle gear ratios was limited to 6.19, 6.5 and 7.35, as those are readily available. The gear box was either a fixed one, with gear ratio of 1.8 or a 2-speed gearbox with a gear ratio of 1 and 1.8. The calculations have shown, that a 2-speed gearbox can decrease the energy consumption. The improvement is in the range of 1–3% dependent on the motor option and driving cycle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30213" target="_blank" >FV30213: Výzkum a vývoj trakčního systému elektrobusu s vyšší účinností</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Electric and Hybrid Vehicles

  • ISSN

    1751-4088

  • e-ISSN

    1751-4096

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    229-252

  • Kód UT WoS článku

    000578644200004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092660112