Energy Consumption Calculation of an Electric Bus with a Variable or Fixed Gearbox
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00334366" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00334366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2019.8926683" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2019.8926683</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2019.8926683" target="_blank" >10.1109/IECON.2019.8926683</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Energy Consumption Calculation of an Electric Bus with a Variable or Fixed Gearbox
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a methodology for energy consumption calculation and drive train optimization for an electric bus. The mechanical, motor and inverter models are described. The methodology allows to calculate the efficiency maps and the energy consumption in kW/km. A 14t bus with motor power ranging from 92 to 122 kW is used. A fixed or a variable gearbox is considered. The calculations are based on measured data from real bus lines on various terrain in the city of Prague. The calculation is then compared to the measured energy consumption on a similar terrain, yielding a 7% difference between the calculated and measured energy. The calculation shows, that a variable gearbox could save few percent of energy. The differences in energy consumption between the fixed and variable gearbox are in the order of few percent. The disadvantages are increased cost, maintenance, decreased reliability.
Název v anglickém jazyce
Energy Consumption Calculation of an Electric Bus with a Variable or Fixed Gearbox
Popis výsledku anglicky
This paper presents a methodology for energy consumption calculation and drive train optimization for an electric bus. The mechanical, motor and inverter models are described. The methodology allows to calculate the efficiency maps and the energy consumption in kW/km. A 14t bus with motor power ranging from 92 to 122 kW is used. A fixed or a variable gearbox is considered. The calculations are based on measured data from real bus lines on various terrain in the city of Prague. The calculation is then compared to the measured energy consumption on a similar terrain, yielding a 7% difference between the calculated and measured energy. The calculation shows, that a variable gearbox could save few percent of energy. The differences in energy consumption between the fixed and variable gearbox are in the order of few percent. The disadvantages are increased cost, maintenance, decreased reliability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30213" target="_blank" >FV30213: Výzkum a vývoj trakčního systému elektrobusu s vyšší účinností</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IECON 2019 - 45th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-7281-4878-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2512-2517
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, NJ
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
14. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000522050602113