Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00351598" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00351598 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on loss minimization control (LMC) for an electric vehicle (EV) driven by a permanent magnet synchronous machine (PMSM). The goal is to minimize the consumed electrical energy for a given driving cycle. First a theoretical description of LMC will be provided. Then a simulation of the machine (PMSM 100 kW, 5000 min-1) will show the feasibility and expected improvements of the method. The expectation is around 0.5 to 1.5 percent improvement. Experimental validation of the PMSM model is then performed. The EV simulation model is then build with the PMSM model, the EV is driven in a driving cycle and the total energy consumption is calculated. The results show that when the motor parameter are suitable, the efficiency increase can be in the order of few percent. However not all motors can profit of the LMC, the method is strongly dependent on the motor parameters.
Název v anglickém jazyce
Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on loss minimization control (LMC) for an electric vehicle (EV) driven by a permanent magnet synchronous machine (PMSM). The goal is to minimize the consumed electrical energy for a given driving cycle. First a theoretical description of LMC will be provided. Then a simulation of the machine (PMSM 100 kW, 5000 min-1) will show the feasibility and expected improvements of the method. The expectation is around 0.5 to 1.5 percent improvement. Experimental validation of the PMSM model is then performed. The EV simulation model is then build with the PMSM model, the EV is driven in a driving cycle and the total energy consumption is calculated. The results show that when the motor parameter are suitable, the efficiency increase can be in the order of few percent. However not all motors can profit of the LMC, the method is strongly dependent on the motor parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 35th international Conference on Power Electronics and Electric Drives (EDPE 2021)
ISBN
978-1-6654-3234-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
225-230
Název nakladatele
KoREMA
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Dubrovnik
Datum konání akce
22. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—