Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00351598" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00351598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on loss minimization control (LMC) for an electric vehicle (EV) driven by a permanent magnet synchronous machine (PMSM). The goal is to minimize the consumed electrical energy for a given driving cycle. First a theoretical description of LMC will be provided. Then a simulation of the machine (PMSM 100 kW, 5000 min-1) will show the feasibility and expected improvements of the method. The expectation is around 0.5 to 1.5 percent improvement. Experimental validation of the PMSM model is then performed. The EV simulation model is then build with the PMSM model, the EV is driven in a driving cycle and the total energy consumption is calculated. The results show that when the motor parameter are suitable, the efficiency increase can be in the order of few percent. However not all motors can profit of the LMC, the method is strongly dependent on the motor parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Loss Minimization Control and Energy Consumption Improvements in PMSM drive

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on loss minimization control (LMC) for an electric vehicle (EV) driven by a permanent magnet synchronous machine (PMSM). The goal is to minimize the consumed electrical energy for a given driving cycle. First a theoretical description of LMC will be provided. Then a simulation of the machine (PMSM 100 kW, 5000 min-1) will show the feasibility and expected improvements of the method. The expectation is around 0.5 to 1.5 percent improvement. Experimental validation of the PMSM model is then performed. The EV simulation model is then build with the PMSM model, the EV is driven in a driving cycle and the total energy consumption is calculated. The results show that when the motor parameter are suitable, the efficiency increase can be in the order of few percent. However not all motors can profit of the LMC, the method is strongly dependent on the motor parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 35th international Conference on Power Electronics and Electric Drives (EDPE 2021)

  • ISBN

    978-1-6654-3234-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    225-230

  • Název nakladatele

    KoREMA

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Dubrovnik

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku