Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robust Controllers Design and Performance Investigation of a Vector Controlled Electric Vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F23%3A10252058" target="_blank" >RIV/61989100:27730/23:10252058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10046499" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10046499</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CISCT55310.2022.10046499" target="_blank" >10.1109/CISCT55310.2022.10046499</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Robust Controllers Design and Performance Investigation of a Vector Controlled Electric Vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work proposes speed regulator besides performance analysis of a vector controlled electric vehicle (EV) operated by a permanent magnet synchronous motor (PMSM) under actual load situations while taking driving cycles into account. PID controllers are utilized to regulate EV speed and PMSM current. The speed of the EV is regulated using field oriented control technique (FOC) and it is exposed to actuality conditions by applying an international certified driving cycles that is the Urban Dynamometer Driving cycle (UDDS). The load torque of the traction motor is made variable as a function of vehicle speed and environment parameters. Variations of surface friction coefficient are considered by establishing a linear relation between vehicle speed and ground surface friction coefficient. Simulation results are satisfactory and reveal that the controllers tuning was efficient and that the proposed control scheme and its control technique are robust against parameter variations.

  • Název v anglickém jazyce

    Robust Controllers Design and Performance Investigation of a Vector Controlled Electric Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    This work proposes speed regulator besides performance analysis of a vector controlled electric vehicle (EV) operated by a permanent magnet synchronous motor (PMSM) under actual load situations while taking driving cycles into account. PID controllers are utilized to regulate EV speed and PMSM current. The speed of the EV is regulated using field oriented control technique (FOC) and it is exposed to actuality conditions by applying an international certified driving cycles that is the Urban Dynamometer Driving cycle (UDDS). The load torque of the traction motor is made variable as a function of vehicle speed and environment parameters. Variations of surface friction coefficient are considered by establishing a linear relation between vehicle speed and ground surface friction coefficient. Simulation results are satisfactory and reveal that the controllers tuning was efficient and that the proposed control scheme and its control technique are robust against parameter variations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 2nd International Conference on Innovative Sustainable Computational Technologies, CISCT : proceedings

  • ISBN

    978-1-66547-417-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    0-6

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Déhrádún

  • Datum konání akce

    23. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku