Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improvement of Energy Consumption of an Electric Bus with Loss Minimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00353142" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00353142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISAECT53699.2021.9668558" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISAECT53699.2021.9668558</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISAECT53699.2021.9668558" target="_blank" >10.1109/ISAECT53699.2021.9668558</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improvement of Energy Consumption of an Electric Bus with Loss Minimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents calculation and experimental results for two different Permanent Magnet Synchronous Machines (PMSM) used in a drive train of an electric bus. It focuses on the calculation of energy consumption and shows improvements in efficiency and lower energy consumption when the control algorithm is optimized with respect to loss minimization. Two PMSM`s are used in this paper, one with Pn = 100kW, nn = 5000 min-1 with dominant (large) copper loss, the other PMSM with Pn = 162kW, nn = 1684 min-1 with dominant iron loss and small copper loss. The first PMSM was used to validate experimentally the presented PMSM model. The calculation results show that when the PMSM parameters are suitable for loss minimization, an improvement in the order of few percent (up to 10 percent in this case) can be expected. On the other, when the PMSM has unsuitable parameters for loss minimization, as it is the case for the first motor, the effect of loss minimization is negligible.

  • Název v anglickém jazyce

    Improvement of Energy Consumption of an Electric Bus with Loss Minimization

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents calculation and experimental results for two different Permanent Magnet Synchronous Machines (PMSM) used in a drive train of an electric bus. It focuses on the calculation of energy consumption and shows improvements in efficiency and lower energy consumption when the control algorithm is optimized with respect to loss minimization. Two PMSM`s are used in this paper, one with Pn = 100kW, nn = 5000 min-1 with dominant (large) copper loss, the other PMSM with Pn = 162kW, nn = 1684 min-1 with dominant iron loss and small copper loss. The first PMSM was used to validate experimentally the presented PMSM model. The calculation results show that when the PMSM parameters are suitable for loss minimization, an improvement in the order of few percent (up to 10 percent in this case) can be expected. On the other, when the PMSM has unsuitable parameters for loss minimization, as it is the case for the first motor, the effect of loss minimization is negligible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Symposium on Advanced Electrical & Communication Technologies

  • ISBN

    978-1-6654-3773-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Prince Mohammad Bin Fahd University

  • Místo vydání

    Al Khobar

  • Místo konání akce

    Khobar

  • Datum konání akce

    6. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku