Drive Cycle Modeling of a Hybrid Bus with Fuel Cell
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F22%3A00566562" target="_blank" >RIV/61388998:_____/22:00566562 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/22:00360634
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9968796" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9968796</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON49645.2022.9968796" target="_blank" >10.1109/IECON49645.2022.9968796</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Drive Cycle Modeling of a Hybrid Bus with Fuel Cell
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the mathematical modeling of a hybrid bus with a fuel cell and batteries. The main purpose is to model the driving cycle and to calculate energy consumption and losses in all parts of the drivetrain, voltages, currents, etc. during the driving cycle. The bus is equipped with a 100 kW Permanent Magnet Synchronous Machine (PMSM) and a 70 kW fuel cell, the battery supplies the energy when the fuel cell power is not sufficient, during fast transitions, or when regenerative braking is required. The motor and battery parts of the model have been experimentally verified.
Název v anglickém jazyce
Drive Cycle Modeling of a Hybrid Bus with Fuel Cell
Popis výsledku anglicky
This paper describes the mathematical modeling of a hybrid bus with a fuel cell and batteries. The main purpose is to model the driving cycle and to calculate energy consumption and losses in all parts of the drivetrain, voltages, currents, etc. during the driving cycle. The bus is equipped with a 100 kW Permanent Magnet Synchronous Machine (PMSM) and a 70 kW fuel cell, the battery supplies the energy when the fuel cell power is not sufficient, during fast transitions, or when regenerative braking is required. The motor and battery parts of the model have been experimentally verified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Výzkum a vývoj vodíkového autobusu</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IECON Proceedings (Industrial Electronics Conference)
ISBN
978-1-6654-8025-3
ISSN
2577-1647
e-ISSN
2577-1647
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
184962
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Brusel
Datum konání akce
17. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—