Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00361427" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00361427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456" target="_blank" >10.1109/ME54704.2022.9983456</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the mathematical model of 18650 batteries used in a hybrid electric bus with a fuel cell, with the goal of calculating the loss, the change of capacity with the number of cycles and the effects of temperature. The model is developed on the basis of pulse measurement on a single 18650 cell. The model parameters are identified with the experimental data. The developed battery model is used in a larger mathematical model of the whole bus, with the goal of calculating losses in individual components such as motor, control system, gearbox etc. and optimizing the design, for example, to facilitate fuel cell and battery sizing.
Název v anglickém jazyce
Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus
Popis výsledku anglicky
The paper presents the mathematical model of 18650 batteries used in a hybrid electric bus with a fuel cell, with the goal of calculating the loss, the change of capacity with the number of cycles and the effects of temperature. The model is developed on the basis of pulse measurement on a single 18650 cell. The model parameters are identified with the experimental data. The developed battery model is used in a larger mathematical model of the whole bus, with the goal of calculating losses in individual components such as motor, control system, gearbox etc. and optimizing the design, for example, to facilitate fuel cell and battery sizing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Výzkum a vývoj vodíkového autobusu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 20th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME)
ISBN
978-1-6654-1039-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
308-312
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
7. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—