Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00361427" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00361427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983456" target="_blank" >10.1109/ME54704.2022.9983456</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the mathematical model of 18650 batteries used in a hybrid electric bus with a fuel cell, with the goal of calculating the loss, the change of capacity with the number of cycles and the effects of temperature. The model is developed on the basis of pulse measurement on a single 18650 cell. The model parameters are identified with the experimental data. The developed battery model is used in a larger mathematical model of the whole bus, with the goal of calculating losses in individual components such as motor, control system, gearbox etc. and optimizing the design, for example, to facilitate fuel cell and battery sizing.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling and Experimental Validation of 18650 Battery for an Electric Bus

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the mathematical model of 18650 batteries used in a hybrid electric bus with a fuel cell, with the goal of calculating the loss, the change of capacity with the number of cycles and the effects of temperature. The model is developed on the basis of pulse measurement on a single 18650 cell. The model parameters are identified with the experimental data. The developed battery model is used in a larger mathematical model of the whole bus, with the goal of calculating losses in individual components such as motor, control system, gearbox etc. and optimizing the design, for example, to facilitate fuel cell and battery sizing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Výzkum a vývoj vodíkového autobusu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 20th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME)

  • ISBN

    978-1-6654-1039-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    308-312

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    7. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku