Dynamic Drive Cycle Model of a Fuel-Cell Powered Hybrid Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F23%3A00576113" target="_blank" >RIV/61388998:_____/23:00576113 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/23:00366835
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10228004" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10228004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE51358.2023.10228004" target="_blank" >10.1109/ISIE51358.2023.10228004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Drive Cycle Model of a Fuel-Cell Powered Hybrid Bus
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a model of major components in a hybrid electric bus with a fuel cell. The model is built with the goal of helping the bus designer optimize the electrical components of the bus, for example, to select a suitable size of the fuel cell and battery. The components included in the model are the electric machine, bus motion, fuel cell, and battery model. The electric machine model (100kW, 5000 min−1) and the lithium titanate oxide (LTO) battery cell (Toshiba SCiB 23Ah) were experimentally verified. The model can dynamically calculate the bus motion in a desired driving cycle and output variables such as motor losses, battery losses, currents, voltages, used battery capacity, hydrogen consumption, etc. Sample results from the model are shown in the paper.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Drive Cycle Model of a Fuel-Cell Powered Hybrid Bus
Popis výsledku anglicky
This paper presents a model of major components in a hybrid electric bus with a fuel cell. The model is built with the goal of helping the bus designer optimize the electrical components of the bus, for example, to select a suitable size of the fuel cell and battery. The components included in the model are the electric machine, bus motion, fuel cell, and battery model. The electric machine model (100kW, 5000 min−1) and the lithium titanate oxide (LTO) battery cell (Toshiba SCiB 23Ah) were experimentally verified. The model can dynamically calculate the bus motion in a desired driving cycle and output variables such as motor losses, battery losses, currents, voltages, used battery capacity, hydrogen consumption, etc. Sample results from the model are shown in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Výzkum a vývoj vodíkového autobusu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
32nd IEEE International Symposium on Industrial Electronics, ISIE 2023
ISBN
979-835039971-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
192344
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Helsinky
Místo konání akce
Helsinki
Datum konání akce
19. 6. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—