The hydrogen bus as a mathematical model in Matlab® - Its actual operation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00317594" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00317594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/04801.0181ecst" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1149/04801.0181ecst</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/04801.0181ecst" target="_blank" >10.1149/04801.0181ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The hydrogen bus as a mathematical model in Matlab® - Its actual operation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper first outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power Engineering, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.
Název v anglickém jazyce
The hydrogen bus as a mathematical model in Matlab® - Its actual operation
Popis výsledku anglicky
The paper first outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power Engineering, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECS Transactions 13th International Conference on Advanced Batteries, Accumulators and Fuel Cells
ISBN
9781607683834
ISSN
1938-5862
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
181-189
Název nakladatele
The Electrochemical Society
Místo vydání
New Jersey
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 8. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000338921200021