Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F12%3A%230001266" target="_blank" >RIV/46356088:_____/12:#0001266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper firstly outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power engineering, Faculty of Electrical engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.

  • Název v anglickém jazyce

    The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper firstly outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power engineering, Faculty of Electrical engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F561" target="_blank" >FR-TI3/561: Výzkum a vývoj pokročilých řídících systémů pro vodíkové technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th ABAF Brno 2012, Advanced Batteries, Accumulators and Fuel Cells

  • ISBN

    978-80-214-4610-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    329-336

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 8. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku