The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F12%3A%230001266" target="_blank" >RIV/46356088:_____/12:#0001266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper firstly outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power engineering, Faculty of Electrical engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.
Název v anglickém jazyce
The hydrogen bus as a mathematical model in MATLAB ? Its actual operation
Popis výsledku anglicky
The paper firstly outlines control strategies for all three cooperating energy sources of TriHyBus and conditions for their cooperation. For optimization of routine operation of the bus a mathematical model in MATLAB - Simulink has been developed at Department of Power engineering, Faculty of Electrical engineering, Czech Technical University in Prague. The solution of power flow consists of control strategies for fuel cell, charging of batteries and supercapacitor, and conditions for both limiting situations: lack and surplus of energy on the main bus.. In the second part of the paper the MATLAB model is tested and verified by data obtained from the actual operation of the bus and the conclusions about differences between the model and the actual operation are made.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F561" target="_blank" >FR-TI3/561: Výzkum a vývoj pokročilých řídících systémů pro vodíkové technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th ABAF Brno 2012, Advanced Batteries, Accumulators and Fuel Cells
ISBN
978-80-214-4610-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
329-336
Název nakladatele
—
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 8. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—