Identification of MTB EnduroBicycleFrame Behaviour
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343241" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ean.vsb.cz/files/Book_of_Full_Papers.pdf" target="_blank" >https://ean.vsb.cz/files/Book_of_Full_Papers.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of MTB EnduroBicycleFrame Behaviour
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the design of a bicycle frame. The experimental part is focused onidentificationand evaluationof the front triangle down tubebehaviourwith a significant effectoftheshock absorber.Evaluation of extreme values and assessing the frequency of their occurrencewith focus on selecting important measuring places for future testswas done. Part dedicated tothe finite element methodis focused on new version of bicycle frame front triangle withfocus on finding ofequivalent horizontal force acting into front fork related to measured strain and detection of critical places of bicycle frame front triangle. Critical places together with equivalent force were identified. Also bending and tension/compression component of strain distribution along the front triangle down tube was evaluated. Important measured channels were selected,and all these data are valuable for future testing of new version of bicycle frame front triangle.Laboratory test andcomparison withfinite element (FE)analysis was done.
Název v anglickém jazyce
Identification of MTB EnduroBicycleFrame Behaviour
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design of a bicycle frame. The experimental part is focused onidentificationand evaluationof the front triangle down tubebehaviourwith a significant effectoftheshock absorber.Evaluation of extreme values and assessing the frequency of their occurrencewith focus on selecting important measuring places for future testswas done. Part dedicated tothe finite element methodis focused on new version of bicycle frame front triangle withfocus on finding ofequivalent horizontal force acting into front fork related to measured strain and detection of critical places of bicycle frame front triangle. Critical places together with equivalent force were identified. Also bending and tension/compression component of strain distribution along the front triangle down tube was evaluated. Important measured channels were selected,and all these data are valuable for future testing of new version of bicycle frame front triangle.Laboratory test andcomparison withfinite element (FE)analysis was done.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000252" target="_blank" >TJ02000252: Vývoj integrovaných spojů kompozitních profilů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
58th Conference on Experimental Stress Analysis - Book of Full Papers
ISBN
978-80-248-4451-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
252-262
Název nakladatele
Czech Society for Mechanics
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Sobotín
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—