Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00344033" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00344033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fisita.com/f2020papers/f2020-adm-083" target="_blank" >https://www.fisita.com/f2020papers/f2020-adm-083</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
Optimization using multi-body simulation is next step in the process of dog clutch without circular backlash development. New prototype of the clutch was manufactured and corresponding simulation model in ADAMS software was created. The simulation model was validated by comparison with real dog clutch engagement. Measured data were obtained using inertia test bench with shift robot. Two different sub-tasks are being investigated using the simulation. First one is gearshift quality regarding to various parameters – e.g. mismatch speed, gearshift force, number of dogs and their shape. Second one is adaptation of the dog clutch to gear selector mechanism with kinematic endpoints (typically sequential shifting), since this type of shifting was not initially considered during the dog clutch design.
Název v anglickém jazyce
Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation
Popis výsledku anglicky
Optimization using multi-body simulation is next step in the process of dog clutch without circular backlash development. New prototype of the clutch was manufactured and corresponding simulation model in ADAMS software was created. The simulation model was validated by comparison with real dog clutch engagement. Measured data were obtained using inertia test bench with shift robot. Two different sub-tasks are being investigated using the simulation. First one is gearshift quality regarding to various parameters – e.g. mismatch speed, gearshift force, number of dogs and their shape. Second one is adaptation of the dog clutch to gear selector mechanism with kinematic endpoints (typically sequential shifting), since this type of shifting was not initially considered during the dog clutch design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
FISITA Web Congress 2020 - Technical Papers
ISBN
978-1-9160259-1-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
FISITA - International Federation of Automotive Engineering Societies
Místo vydání
London
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
24. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—