Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00344033" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00344033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fisita.com/f2020papers/f2020-adm-083" target="_blank" >https://www.fisita.com/f2020papers/f2020-adm-083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimization using multi-body simulation is next step in the process of dog clutch without circular backlash development. New prototype of the clutch was manufactured and corresponding simulation model in ADAMS software was created. The simulation model was validated by comparison with real dog clutch engagement. Measured data were obtained using inertia test bench with shift robot. Two different sub-tasks are being investigated using the simulation. First one is gearshift quality regarding to various parameters – e.g. mismatch speed, gearshift force, number of dogs and their shape. Second one is adaptation of the dog clutch to gear selector mechanism with kinematic endpoints (typically sequential shifting), since this type of shifting was not initially considered during the dog clutch design.

  • Název v anglickém jazyce

    Dog Clutch Without Circular Backlash - Design Optimization Using Multi-Body Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Optimization using multi-body simulation is next step in the process of dog clutch without circular backlash development. New prototype of the clutch was manufactured and corresponding simulation model in ADAMS software was created. The simulation model was validated by comparison with real dog clutch engagement. Measured data were obtained using inertia test bench with shift robot. Two different sub-tasks are being investigated using the simulation. First one is gearshift quality regarding to various parameters – e.g. mismatch speed, gearshift force, number of dogs and their shape. Second one is adaptation of the dog clutch to gear selector mechanism with kinematic endpoints (typically sequential shifting), since this type of shifting was not initially considered during the dog clutch design.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    FISITA Web Congress 2020 - Technical Papers

  • ISBN

    978-1-9160259-1-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FISITA - International Federation of Automotive Engineering Societies

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    24. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku