Multi-body Simulation of Dog Clutch Engagement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00333634" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00333634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/34963" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/34963</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-body Simulation of Dog Clutch Engagement
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a multi-body simulation model in Adams created for optimization of the dog clutch engagement process, especially minimization of the gearshift time regarding to the shape of the dogs. The simulation model was validated using measurements of a prototype dog clutch engagement on the inertia test bench. This dog clutch uses positive tapers of the dog sides. Dog clutch gearshift process and expected influence of the shape of the dogs on the gearshift time are also described.
Název v anglickém jazyce
Multi-body Simulation of Dog Clutch Engagement
Popis výsledku anglicky
This paper presents a multi-body simulation model in Adams created for optimization of the dog clutch engagement process, especially minimization of the gearshift time regarding to the shape of the dogs. The simulation model was validated using measurements of a prototype dog clutch engagement on the inertia test bench. This dog clutch uses positive tapers of the dog sides. Dog clutch gearshift process and expected influence of the shape of the dogs on the gearshift time are also described.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů