Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of non-synchronous rotor vibration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00345812" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00345812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of non-synchronous rotor vibration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In fast-rotating rotors, we can observe non-synchronous vibrations in specific situations. This interesting type of vibration can occur, in aircraft engines. Vibration of aircraft engines must be rigorously monitored and minimized because in terms of safety. Non-synchronous vibrations are not generated directly by rotor imbalance and rotation speed. The effect on the generation of vibrations is mainly clearance in the supports and a lubrication method. In CTU laboratories, such vibrations were measured on a real aircraft engine. This work models the measured engine. The engine is modeled using a nonlinear FEM. Vibration reconstruction can be used to effectively adjust the engine to reduce the magnitude of non-synchronous vibrations.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of non-synchronous rotor vibration

  • Popis výsledku anglicky

    In fast-rotating rotors, we can observe non-synchronous vibrations in specific situations. This interesting type of vibration can occur, in aircraft engines. Vibration of aircraft engines must be rigorously monitored and minimized because in terms of safety. Non-synchronous vibrations are not generated directly by rotor imbalance and rotation speed. The effect on the generation of vibrations is mainly clearance in the supports and a lubrication method. In CTU laboratories, such vibrations were measured on a real aircraft engine. This work models the measured engine. The engine is modeled using a nonlinear FEM. Vibration reconstruction can be used to effectively adjust the engine to reduce the magnitude of non-synchronous vibrations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    28th WORKSHOP OF APPLIED MECHANICS BOOK OF PAPERS

  • ISBN

    978-80-01-06791-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    104-107

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    27. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku