Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Assessment of Active Wheelset Steering System Using Scaled Roller Rig

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00346195" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00346195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Assessment of Active Wheelset Steering System Using Scaled Roller Rig

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The wheelset steering system enables reduction of forces acting in the wheel-rail contacts in a curved track and consequently a reduction of wear and maintenance costs of both vehicles and rails is achieved. The project consists of three main parts: computer simulations, scaled roller rig experiments and field tests. The paper is focused on the second part on the project. The scaled roller rig has been innovated in order to simulate bogie run in a curved track with uncompensated value of lateral acceleration and instrumented with a system of measurement of lateral wheel-rail forces. The experimental bogie has been equipped with systems of active wheelset steering and measurement of axle-box forces. The experiment setup, newly developed and applied systems of forces measurement and wireless signal transmission, and results of the first experiments are described in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Assessment of Active Wheelset Steering System Using Scaled Roller Rig

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The wheelset steering system enables reduction of forces acting in the wheel-rail contacts in a curved track and consequently a reduction of wear and maintenance costs of both vehicles and rails is achieved. The project consists of three main parts: computer simulations, scaled roller rig experiments and field tests. The paper is focused on the second part on the project. The scaled roller rig has been innovated in order to simulate bogie run in a curved track with uncompensated value of lateral acceleration and instrumented with a system of measurement of lateral wheel-rail forces. The experimental bogie has been equipped with systems of active wheelset steering and measurement of axle-box forces. The experiment setup, newly developed and applied systems of forces measurement and wireless signal transmission, and results of the first experiments are described in detail.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    58th Conference on Experimental Stress Analysis - Book of Full Papers

  • ISBN

    978-80-248-4451-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    179-188

  • Název nakladatele

    Czech Society for Mechanics

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Sobotín

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku