Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A novel predictive model for multiaxial fatigue in carburized bevel gears

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00349963" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00349963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1111/ffe.13475" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/ffe.13475</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/ffe.13475" target="_blank" >10.1111/ffe.13475</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A novel predictive model for multiaxial fatigue in carburized bevel gears

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This publication focuses on the numerical stress prediction in case-carburized bevel gears and on their fatigue assessment. Four gear sets are analyzed for the common fatigue failure modes of pitting, tooth root breakage, and subsurface fatigue. The proposed algorithm, enabling the prediction of the dominant failure type and region, relies on the previously published material model for carburized CrNiMo steels. It utilizes a 2D plane strain simplification as only the mean cross-section is analyzed and evaluates the shear mean and amplitude stresses through the maximum rectangular hull method. A novel multiaxial fatigue criterion is presented and validated.

  • Název v anglickém jazyce

    A novel predictive model for multiaxial fatigue in carburized bevel gears

  • Popis výsledku anglicky

    This publication focuses on the numerical stress prediction in case-carburized bevel gears and on their fatigue assessment. Four gear sets are analyzed for the common fatigue failure modes of pitting, tooth root breakage, and subsurface fatigue. The proposed algorithm, enabling the prediction of the dominant failure type and region, relies on the previously published material model for carburized CrNiMo steels. It utilizes a 2D plane strain simplification as only the mean cross-section is analyzed and evaluates the shear mean and amplitude stresses through the maximum rectangular hull method. A novel multiaxial fatigue criterion is presented and validated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Fatigue & Fracture of Engineering Materials & Structures

  • ISSN

    8756-758X

  • e-ISSN

    1460-2695

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    2033-2053

  • Kód UT WoS článku

    000640787500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104404964