Multi-Mode PHEV with a Dedicated Hybrid Transmission in Real-Life Driving Scenarios
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00353158" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00353158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-Mode PHEV with a Dedicated Hybrid Transmission in Real-Life Driving Scenarios
Popis výsledku v původním jazyce
Our paper studies a plug-in hybrid electric vehicle equipped with Dedicated Hybrid Transmission and optimized specifically for the charge sustaining WLTC performance. Python based quasi-static simulation model of the DHT powertrain is combined with the Pontryagin´s Minimum Principle energy management strategy and was further enhanced to handle different optimization goals (energy consumption, CO2 emissions, and trip costs), SOC constraints, and additional control inputs. Simulation model was then tested and optimized using the different optimization goals on homologation WLTC driving cycle, and two different real-life scenarios, to assess the potential of SUV type vehicle with two different internal combustion engine concepts.
Název v anglickém jazyce
Multi-Mode PHEV with a Dedicated Hybrid Transmission in Real-Life Driving Scenarios
Popis výsledku anglicky
Our paper studies a plug-in hybrid electric vehicle equipped with Dedicated Hybrid Transmission and optimized specifically for the charge sustaining WLTC performance. Python based quasi-static simulation model of the DHT powertrain is combined with the Pontryagin´s Minimum Principle energy management strategy and was further enhanced to handle different optimization goals (energy consumption, CO2 emissions, and trip costs), SOC constraints, and additional control inputs. Simulation model was then tested and optimized using the different optimization goals on homologation WLTC driving cycle, and two different real-life scenarios, to assess the potential of SUV type vehicle with two different internal combustion engine concepts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník přednášek - 52. Mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zaměřená na výzkumné a výukové metody spojené se spalovacími motory, alternativními pohony a dopravou
ISBN
978-80-213-3132-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Název nakladatele
Technická fakulta
Místo vydání
Praha-Suchdol
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—