Flux Weakening Control of Permanent Magnet Synchronous Motor with Losses Reduction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00353237" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00353237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/ACED50605.2021.9462268" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ACED50605.2021.9462268</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACED50605.2021.9462268" target="_blank" >10.1109/ACED50605.2021.9462268</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flux Weakening Control of Permanent Magnet Synchronous Motor with Losses Reduction
Popis výsledku v původním jazyce
Permanent magnet synchronous motors (PMSM) are used in electric locomotives, electric buses, electric cars, etc. Torque vector control strategy by flux weakening is widely used for PMSM. A flux weakening effect of PMSM is described in this paper that is implemented by increasing negative value of flux producing current component at speed value lower than nominal. The main goal of experiment was to find optimal values of that current component in order to ensure the highest efficiency and the smallest losses of motor. By setting the negative value of flux producing current component the losses are reduced. The experiments were carried out using different values of motor speed and torque producing current component. Experiment results showed that with increasing negative value of flux producing current component input power is reduced and efficiency increased consequently.
Název v anglickém jazyce
Flux Weakening Control of Permanent Magnet Synchronous Motor with Losses Reduction
Popis výsledku anglicky
Permanent magnet synchronous motors (PMSM) are used in electric locomotives, electric buses, electric cars, etc. Torque vector control strategy by flux weakening is widely used for PMSM. A flux weakening effect of PMSM is described in this paper that is implemented by increasing negative value of flux producing current component at speed value lower than nominal. The main goal of experiment was to find optimal values of that current component in order to ensure the highest efficiency and the smallest losses of motor. By setting the negative value of flux producing current component the losses are reduced. The experiments were carried out using different values of motor speed and torque producing current component. Experiment results showed that with increasing negative value of flux producing current component input power is reduced and efficiency increased consequently.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2021 XVIII International Scientific Technical Conference Alternating Current Electric Drives (ACED)
ISBN
978-1-6654-1248-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Ekaterinburg
Datum konání akce
24. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—