Zařízení pro zavěšení kola automobilu a/nebo letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00355931" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00355931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/33802&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/33802&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro zavěšení kola automobilu a/nebo letadla
Popis výsledku v původním jazyce
Užitný vzor se týká zařízení pro zavěšení kola automobilu a/nebo letadla, se závěsným mechanismem pro uchycení kola a uchyceným k rámu, kde závěsný mechanismus (1) uspořádaný v rovině (3) závěsu kola (6) je spojen s přímovodným mechanismem (2) uspořádaným v rovině (4) přímovodu sférickým kloubem (5) a uchyceným k rámu (10), přičemž rovina (3) závěsu kola (6) svírá s rovinou (4) přímovodu ostrý úhel. Rovina kola (6) je kolmá nebo rovnoběžná s rovinou (3) závěsu kola (6). Závěsný mechanismus (1) je tvořen alespoň jedním paralelogramem a přímovodný mechanismus (2) alespoň jedním rotačním ramenem spojeným s paralelogramem sférickým kloubem (5) a s rámem (10) rotačním kloubem. U zařízení s rovinou kola (6) kolmou s rovinou (3) závěsu kola (6), závěsný mechanismus (1) obsahuje alespoň jeden paralelogram v rovině kolmé na rovinu (3) závěsu kola tvořeného ramenem (110) a sférickými klouby (19) a (111).
Název v anglickém jazyce
Car and/or aircraft wheel suspension devices
Popis výsledku anglicky
The utility model relates to a device for suspending a car and / or aircraft wheel, with a suspension mechanism for attaching the wheel and attached to the frame, wherein the suspension mechanism (1) arranged in the plane (3) of the wheel suspension (6) is connected to the guide mechanism (2). arranged in the guide plane (4) by a spherical joint (5) and attached to the frame (10), the plane (3) of the wheel suspension (6) making an acute angle with the guide plane (4). The plane of the wheel (6) is perpendicular or parallel to the plane (3) of the wheel suspension (6). The suspension mechanism (1) is formed by at least one parallelogram and the direct guide mechanism (2) by at least one rotating arm connected to the parallelogram by a spherical joint (5) and to the frame (10) by a rotary joint. For devices with a wheel plane (6) perpendicular to the plane (3) of the wheel suspension (6), the suspension mechanism (1) comprises at least one parallelogram in a plane perpendicular to the plane (3) of the wheel suspension formed by the arm (110) and spherical joints (19). and (111).
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
34844
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence