Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINITE-ELEMENT ANALYSIS OF STRENGTHENING THE SUBGRADE ON THE BASIS OF BORING AND MIXING TECHNOLOGY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356834" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21307/tp-2021-034" target="_blank" >https://doi.org/10.21307/tp-2021-034</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21307/tp-2021-034" target="_blank" >10.21307/tp-2021-034</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINITE-ELEMENT ANALYSIS OF STRENGTHENING THE SUBGRADE ON THE BASIS OF BORING AND MIXING TECHNOLOGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the effective techniques to strengthen the subgrade is boring and mixing technology, which is based on the immersion of vertical elements - piles into the subgrade. This method of strengthening significantly affects the stress state of the track superstructure. Two options of the placement of strengthening elements are examined in this paper. To determine the influence of position of strengthening elements on the stress state of the track superstructure, appropriate finite-element models were created. The models fully reflect the geometric and deformation characteristics of a real subgrade, which is strengthened by piles. The calculated stress state of the track superstructure is shown and analyzed in this paper. The main contribution of the paper lies in optimization of the geometric parameters of the technology to reduce the stress state of the "track superstructure-subgrade-soil basement" system. The results show that the location of piles near the rails is more effective than the location of piles near the ballast section.

  • Název v anglickém jazyce

    FINITE-ELEMENT ANALYSIS OF STRENGTHENING THE SUBGRADE ON THE BASIS OF BORING AND MIXING TECHNOLOGY

  • Popis výsledku anglicky

    One of the effective techniques to strengthen the subgrade is boring and mixing technology, which is based on the immersion of vertical elements - piles into the subgrade. This method of strengthening significantly affects the stress state of the track superstructure. Two options of the placement of strengthening elements are examined in this paper. To determine the influence of position of strengthening elements on the stress state of the track superstructure, appropriate finite-element models were created. The models fully reflect the geometric and deformation characteristics of a real subgrade, which is strengthened by piles. The calculated stress state of the track superstructure is shown and analyzed in this paper. The main contribution of the paper lies in optimization of the geometric parameters of the technology to reduce the stress state of the "track superstructure-subgrade-soil basement" system. The results show that the location of piles near the rails is more effective than the location of piles near the ballast section.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRANSPORT PROBLEMS

  • ISSN

    1896-0596

  • e-ISSN

    2300-861X

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    189-197

  • Kód UT WoS článku

    000662880100016

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109520482