REKONSTRUKCE A DLOUHODOBÉ SLEDOVÁNÍ ŽELEZNIČNÍHO MOSTU „GAGARIN“
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU122186" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU122186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
REKONSTRUKCE A DLOUHODOBÉ SLEDOVÁNÍ ŽELEZNIČNÍHO MOSTU „GAGARIN“
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je popsán postup rekonstrukce jednokolejného železničního mostu o pěti otvorech vystaveného v letech 1960 – 1961 v km 5,872 na trati Český Těšín – Ostrava Kunčice. Původní nosná konstrukce z příčně sepnutých prefabrikovaných dodatečně předpjatých nosníků byla zesílena spřaženou deskou tvaru koryta štěrkového lože. Z důvodu zvýšení vlastní tíhy nosné konstrukce a vznesení požadavku na zesílení konstrukce na účinek zatížení železniční dopravou modelu zatížení SW/2 podle EC, byly jednotlivé pole nosné konstrukce zesíleny volně vedenými předpínacími kabely. Po dobu sedmi let probíhá dlouhodobé sledování konstrukce za účelem ověření předpokladů projektu v dlouhodobém provozu a prokázání vhodnosti použité technologie pro sanaci obdobných objektů v železniční síti, jejichž výstavba byla v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století poměrně preferována.
Název v anglickém jazyce
RECONSTRUCTION AND LONG-TERM MONITORING OF RAILWAY BRIDGE „GAGARIN“
Popis výsledku anglicky
The paper presents the reconstruction process of single-track railway bridge with five spans, commissioned in 1960 – 1961 on track Cesky Tesin – Ostrava Kuncice . The original superstructure from precast post-tensioned beams was reinforced by composite slab-shaped channel with a continuous gravel ballast. Due to increases of self-weight and request to strengthen the structure to effect of railway traffic load model SW/2 by the EC, the structure was reinforced by free additional prestressing cables. For seven years the long-term monitoring of structure is realized to verify the assumptions of the project in service and to demonstrate the suitability of technology to redevelopment of similar bridges, which were in the sixties and seventies of last century rather preferred.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ke konferenci
ISBN
978-80-214-5473-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—