Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356986" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek příďového podvozku (PP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. PP sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. PP se zasouvá směrem dopředu pomocí hydraulického válce. Pružení a tlumení na příďovém podvozku je realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů. Řízení příďového kola je realizováno pomocí tuhých táhel, která jsou spojena se směrovým řízením letounu.

  • Název v anglickém jazyce

    The nose landing gear of the UL-39 Albi II aircraft for strength tests

  • Popis výsledku anglicky

    The functional sample of the noce landing gear (NLG) represents the complete load-bearing structure of the NLG design of the flight prototype, including the technology of its production, so that all their mechanical properties are checked by strength tests. The NLG consists of a composite cylinder terminated in its upper part by a head placed on the bulkhead No. 1. In the lower part, a steel piston rod with a composite fork and an unbraked wheel is inserted into it. NLG is pushed forward using by hydraulic cylinder. Suspension and damping on the NLG is realized by means of elastomer spring damping elements. The control of the nose wheel is realized by means of rigid rods, which are connected with the directional control of the aircraft.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FVZ/ULT/60/2021

  • Číselná identifikace

    y410-000-00

  • Technické parametry

    Fukční vzorek se sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. Podíl na vlastnictví výsledku je upraven smlouvou o využití výsledků z projektu FV10569. Podíl účastníků projeku na tomto výsledku je: 10 % Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o., 50 % ČVUT v Praze, 40 % LA Composite.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ústav letadlové techniky

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem