Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356986" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356986 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příďový podvozek letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek příďového podvozku (PP) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PP letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti. PP sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. PP se zasouvá směrem dopředu pomocí hydraulického válce. Pružení a tlumení na příďovém podvozku je realizováno pomocí elastomerových pružících tlumicích elementů. Řízení příďového kola je realizováno pomocí tuhých táhel, která jsou spojena se směrovým řízením letounu.
Název v anglickém jazyce
The nose landing gear of the UL-39 Albi II aircraft for strength tests
Popis výsledku anglicky
The functional sample of the noce landing gear (NLG) represents the complete load-bearing structure of the NLG design of the flight prototype, including the technology of its production, so that all their mechanical properties are checked by strength tests. The NLG consists of a composite cylinder terminated in its upper part by a head placed on the bulkhead No. 1. In the lower part, a steel piston rod with a composite fork and an unbraked wheel is inserted into it. NLG is pushed forward using by hydraulic cylinder. Suspension and damping on the NLG is realized by means of elastomer spring damping elements. The control of the nose wheel is realized by means of rigid rods, which are connected with the directional control of the aircraft.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FVZ/ULT/60/2021
Číselná identifikace
y410-000-00
Technické parametry
Fukční vzorek se sestává z kompozitního válce zakončeného v jeho horní části hlavicí uložené na přepážce č. 1. Ve spodní části se do něj zasouvá ocelová pístnice s kompozitní vidlicí a nebržděným kolem. Podíl na vlastnictví výsledku je upraven smlouvou o využití výsledků z projektu FV10569. Podíl účastníků projeku na tomto výsledku je: 10 % Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o., 50 % ČVUT v Praze, 40 % LA Composite.
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav letadlové techniky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—