Letoun UL-39 Albi II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00357435" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00357435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Letoun UL-39 Albi II
Popis výsledku v původním jazyce
UL-39 Albi II je malý sportovní letoun s maximální vzletovou hmotností 600 kg, který přímo vychází z prototypu letounu UL-39. Je koncipován, jako jednomotorový, dvoumístný s tandemovým uspořádáním posádky, samonosný dolnoplošník, celokompozitové konstrukce s nekonvenčním ventilátorovým pohonem sestávajícím z pístového motoru, jednostupňového dmychadla (předstator, rotor, stator), vstupního a výstupního ústrojí s tryskou a chladícím obtokem. Letoun má klasické uspořádání ocasních ploch a je vybaven tříkolovým zatahovacím podvozkem příďového typu. Letoun je navrhován pro provoz v kategorii ULLa (Ultralehký letoun aerodynamicky řízený), ve shodě se stavebním předpisem UL-2/2019 vydaným Leteckou amatérskou asociací ČR.
Název v anglickém jazyce
The UL-39 Albi II airplane
Popis výsledku anglicky
UL-39 Albi II is a small sports aircraft with a maximum take-off weight of 600 kg, which is directly based on the prototype aircraft UL-39. It is designed as a single-engine, two-seater with a tandem crew arrangement, low-wing, all-composite construction with an unconventional ducted fan powerplant consisting of a piston engine, single-stage fan (prestator, rotor, stator), inlet and outlet channel with nozzle and cooling bypass. The aircraft has a classic arrangement of tail surfaces and is equipped with a three-wheel retractable landing gear. The aircraft is designed for operation in the ULL category (Ultralight aerodynamically controlled aircraft), in accordance with the certification specification UL-2/2019 issued by the Light Aircraft Association of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
PRO/ULT/66/2021
Číselná identifikace
y000-000-00_00
Technické parametry
MTOM=600 kg, max. rychlost 350 km/h, rozpětí 7,22m, délka 7,3m Podíl účastníků projeku na tomto výsledku je: 38% Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o., 24 % ČVUT v Praze, 38 % LA Composite.
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav letadlové techniky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—