Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Určení statických výkonových parametrů propulzního systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00339243" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00339243 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/17:00318255

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Určení statických výkonových parametrů propulzního systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Práce obsahuje zpřesnění měřených výsledků (vůči stejnojmenné zprávě vzniklé v rámci projektu TA04031817) v tomto případě konkrétně pro letoun UL-39 Albi II. s použitím pohonného agregátu Rotax 260 HP. Výsledky jsou srovnány s dříve využívaným motocyklovým motorem BMW S1000RR pro letoun UL-39 Albi I. Oba zmíněné motory byly zastavěné do laboratorních standů ventilátorového pohonu umožňující porovnání různých konstrukčních řešení a získávání dat. Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of static performance parameters of the propulsion system

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with the static tests demonstrator new powertrains for the category of ultralight and small sport aircraft. The task contains more accurate measurement results (compared to the report of the same name created within the project TA04031817) in this case specifically for the aircraft UL-39 Albi II. using Rotax 260 HP. The results are compared with the previously used motorcycle engine BMW S1000RR for the aircraft UL-39 Albi I. Both of these engines were built into the laboratory stands fan drive enables the comparison of different design solutions and data acquisition. The purpose of these tests was to verify the drive functionality, the measurement procedure and the comparison of the results of the propulsion system with each other. The experiments were focused primarily on determining the available thrust of the drive unit, its dependence on the speed of the fan (or the engine).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů