Určení statických výkonových parametrů propulzního systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00339243" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00339243 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/17:00318255
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Práce obsahuje zpřesnění měřených výsledků (vůči stejnojmenné zprávě vzniklé v rámci projektu TA04031817) v tomto případě konkrétně pro letoun UL-39 Albi II. s použitím pohonného agregátu Rotax 260 HP. Výsledky jsou srovnány s dříve využívaným motocyklovým motorem BMW S1000RR pro letoun UL-39 Albi I. Oba zmíněné motory byly zastavěné do laboratorních standů ventilátorového pohonu umožňující porovnání různých konstrukčních řešení a získávání dat. Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Název v anglickém jazyce
Determination of static performance parameters of the propulsion system
Popis výsledku anglicky
The report deals with the static tests demonstrator new powertrains for the category of ultralight and small sport aircraft. The task contains more accurate measurement results (compared to the report of the same name created within the project TA04031817) in this case specifically for the aircraft UL-39 Albi II. using Rotax 260 HP. The results are compared with the previously used motorcycle engine BMW S1000RR for the aircraft UL-39 Albi I. Both of these engines were built into the laboratory stands fan drive enables the comparison of different design solutions and data acquisition. The purpose of these tests was to verify the drive functionality, the measurement procedure and the comparison of the results of the propulsion system with each other. The experiments were focused primarily on determining the available thrust of the drive unit, its dependence on the speed of the fan (or the engine).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů