Tunelové zkoušky propulzního systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00339250" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00339250 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/17:00318257
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tunelové zkoušky propulzního systému
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá tunelovým měřením demonstrátoru trupu letounu s funkční ventilátorovou pohonnou jednotkou. Testy byly provedeny v třímetrovém aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Práce obsahuje zpřesnění a rozšíření měřených výsledků (vůči stejnojmenné zprávě vzniklé v rámci projektu TA04031817) v tomto případě konkrétně pro letoun UL-39 Albi II. s použitím pohonného agregátu Rotax 260 HP. Výsledky jsou srovnány s dříve využívaným motocyklovým motorem BMW S1000RR pro letoun UL-39 Albi I. Konkrétně zpráva obsahuje popis pohonu a aerodynamického tunelu, včetně popisu uspořádání zkoušky. Dále zpráva obsahuje vlastní výsledky jednotlivých měření.
Název v anglickém jazyce
Tunnel tests of the propulsion system
Popis výsledku anglicky
The report deals with the tunnel measurement of the fuselage demonstrator with a functional fan drive. The tests were carried out in the three-meter aerodynamic tunnel of VZLÚ, a. s. In Prague. The report contains more accurate and extended measurement results (compared to the report of the same name created within the project TA04031817) in this case specifically for the aircraft UL-39 Albi II. using Rotax 260 HP. The results are compared with the previously used BMW S1000RR motorcycle engine for the UL-39 Albi I. In particular, the report contains a description of the propulsion and wind tunnel, including a description of the test setup. In addition the report contains the results of individual measurements.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů