Tunelové zkoušky propulzního systému - Rv03+OCHv02
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00346631" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00346631 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tunelové zkoušky propulzního systému - Rv03+OCHv02
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá tunelovým měřením demonstrátoru trupu letounu s funkční ventilátorovou pohonnou jednotkou. Testy byly provedeny v třímetrovém aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Práce obsahuje výsledky měření ventilátorového pohonu s variantou lopatkování Rv03 a především novým výstupním kanálem verze OCHv02. Výše zmíněné části byly vyvíjeny za podpory projektu FV-40263. Jako pohonný agregát byl použit motor Rotax 260 HP (letoun UL-39 Albi II.), vyvíjený elektromotor v rámci projektu nebyl k dispozici. Charakteristiky jsou doplněny a porovnány s předchozími varianty (Rv01 a Rv02, obě s výstupním kanálem nově označeným jako OCHv01) vyvíjenými v rámci projektu TA04031817 s názvem „Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu“ a projektu FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu". Konkrétně zpráva obsahuje popis pohonu a aerodynamického tunelu, včetně popisu uspořádání zkoušky. Dále zpráva obsahuje vlastní výsledky jednotlivých měření.
Název v anglickém jazyce
Tunnel tests of the propulsion system - Rv03+OCHv02
Popis výsledku anglicky
The report deals with the tunnel measurement of the fuselage demonstrator with a functional fan drive. The tests were carried out in the three-meter aerodynamic tunnel of VZLÚ, a. s. In Prague. The task contains the results of measuring the fan drive with a variant of blading Rv03 and especially the new outlet channel version OCHv02. The above parts were developed with the support of the FV-40263 project. The power unit used was a Rotax 260 HP engine (UL-39 Albi II.). The electric motor developed within the project was not available. The characteristics are compared with previous variants (Rv01 and Rv02, both with the outlet channel newly designated OCHv01) developed within the project TA04031817 entitled "Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu" and project FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu". In particular, the report contains a description of the propulsion and wind tunnel, including a description of the test setup. In addition the report contains the results of individual measurements.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů