Určení statických výkonových parametrů propulzního systému - Rv03+OCHv02
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00346630" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00346630 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému - Rv03+OCHv02
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Konkrétně práce obsahuje výsledky měření ventilátorového pohonu s variantou lopatkování Rv03 a především novým výstupním kanálem verze OCHv02. Výše zmíněné části byly vyvíjeny za podpory projektu FV-40263. Jako pohonný agregát byl použit motor Rotax 260 HP (letoun UL-39 Albi II.), vyvíjený elektromotor v rámci projektu nebyl k dispozici. Charakteristiky jsou porovnány s předchozími varianty (Rv01 a Rv02, obě s výstupním kanálem nově označeným jako OCHv01) vyvíjenými v rámci projektu TA04031817 s názvem „Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu“ a projektu FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu" Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Název v anglickém jazyce
Determination of static performance parameters of the propulsion system - Rv03+OCHv02
Popis výsledku anglicky
The report deals with static tests of a demonstrator of a new power unit for the category of ultralight and small sports aircraft. Specifically, the task contains the results of measuring the fan drive with a variant of blading Rv03 and especially the new outlet channel version OCHv02. The above parts were developed with the support of the FV-40263 project. The power unit used was a Rotax 260 HP engine (UL-39 Albi II.). The electric motor developed within the project was not available. The characteristics are compared with previous variants (Rv01 and Rv02, both with the outlet channel newly designated OCHv01) developed within the project TA04031817 entitled "Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu" and project FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu". The purpose of these tests was to verify the drive functionality, the measurement procedure and the comparison of the results of the propulsion system with each other. The experiments were focused primarily on determining the available thrust of the drive unit, its dependence on the speed of the fan (or the engine).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV40263" target="_blank" >FV40263: Vývoj vysoce výkonné pohonné jednotky elektrických dmychadel pro letecký průmysl</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů