Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETERMINATION OF FAN DESIGN PARAMETERS FOR LIGHT-SPORT AIRCRAFT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00363304" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00363304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/AP.2022.62.0549" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/AP.2022.62.0549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2022.62.0549" target="_blank" >10.14311/AP.2022.62.0549</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETERMINATION OF FAN DESIGN PARAMETERS FOR LIGHT-SPORT AIRCRAFT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the preliminary design of an electric fan for light-sport aircraft. Usage of electric motors brings some advantages compared to piston engines, especially small size and the independence of power on shaft RPM. A 1D compressible fluid flow model is used for the determination of the performace. The influence of various system parameters is analysed. Results for the case of the UL-39 ultralight aircraft are presented. Finally, input parameters for the fan design are determined according to this analysis. This can be then used as input data for the standard fan (axial compressor) design procedure.

  • Název v anglickém jazyce

    DETERMINATION OF FAN DESIGN PARAMETERS FOR LIGHT-SPORT AIRCRAFT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the preliminary design of an electric fan for light-sport aircraft. Usage of electric motors brings some advantages compared to piston engines, especially small size and the independence of power on shaft RPM. A 1D compressible fluid flow model is used for the determination of the performace. The influence of various system parameters is analysed. Results for the case of the UL-39 ultralight aircraft are presented. Finally, input parameters for the fan design are determined according to this analysis. This can be then used as input data for the standard fan (axial compressor) design procedure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40263" target="_blank" >FV40263: Vývoj vysoce výkonné pohonné jednotky elektrických dmychadel pro letecký průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica

  • ISSN

    1210-2709

  • e-ISSN

    1805-2363

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    549-557

  • Kód UT WoS článku

    000882514700006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85142070692