Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Method for the Preliminary Design of the Fan Propulsion System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320635" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Method for the Preliminary Design of the Fan Propulsion System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    UL-39 ultralight aircraft has been developed at the Department of Aerospace Engineering, Czech Technical University in Prague. This aircraft is powered by unique propulsion system, which consists of a fan driven by piston engine. Design and optimization methods for single components are available in various textbooks, papers and reference works. However, unknown input parameters are required for the design of any of these components. Experience from the turbofan engines cannot be directly used due to the different characteristics of piston engine. This paper presents method for the computation of these input parameters. It is shown that almost constant fan power consumption at constant engine RPM can be reached for the speed range from 0 to maximum flight velocity, which means optimal usage of engine power.

  • Název v anglickém jazyce

    Method for the Preliminary Design of the Fan Propulsion System

  • Popis výsledku anglicky

    UL-39 ultralight aircraft has been developed at the Department of Aerospace Engineering, Czech Technical University in Prague. This aircraft is powered by unique propulsion system, which consists of a fan driven by piston engine. Design and optimization methods for single components are available in various textbooks, papers and reference works. However, unknown input parameters are required for the design of any of these components. Experience from the turbofan engines cannot be directly used due to the different characteristics of piston engine. This paper presents method for the computation of these input parameters. It is shown that almost constant fan power consumption at constant engine RPM can be reached for the speed range from 0 to maximum flight velocity, which means optimal usage of engine power.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů