Koncepce nahrazování flotily nízkoemisními vozidly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365862" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365862 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/22:00365862
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/2022_Z22-09_RSD-Koncepce_nahrazovani_flotily_nizkoemisnimi_vozidly.pdf" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/2022_Z22-09_RSD-Koncepce_nahrazovani_flotily_nizkoemisnimi_vozidly.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce nahrazování flotily nízkoemisními vozidly
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci urychlení zavádění nízkoemisních vozidel do vozových parků evropských subjektů byla 20. června 2019 schválena směrnice (upravující směrnici 2009/33/ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel), která ukládá členským státům do svých právních řádů transponovat nové podmínky pro zadávání veřejných zakázek veřejnými zadavateli. Směrnice udává povinnost minimálního podílu nízkoemisních vozidel na celkovém počtu nakupovaných vozidel v období do roku 2025 a do roku 2030. Pravidla byla dočasně do českého právního řádu transponována ve formě usnesení vlády, a poté novým zákonem o podpoře nízkoemisních vozidel (projednávaným v průběhu roku 2022). Vzhledem k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic ČR je příspěvkovou organizací zřízenou ministrem dopravy a spojů, bude se na ni nový zákon vztahovat. Cílem této studie je navrhnout dlouhodobou koncepci obměny vozového parku Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) s ohledem na zajištění provozuschopnosti/akceschopnosti flotily pro plnění úkolů ŘSD a zároveň splňující legislativní požadavky týkající se nákupu nízkoemisních vozidel.
Název v anglickém jazyce
The concept of replacing the fleet with low-emission vehicles
Popis výsledku anglicky
In order to accelerate the introduction of low-emission vehicles into the fleets of European entities, a Directive (amending Directive 2009/33/EC on the promotion of clean and energy efficient road vehicles) was adopted on 20 June 2019, which requires Member States to transpose new conditions for the award of public contracts by contracting authorities into their national legislation. The Directive mandates a minimum share of low-emission vehicles in the total number of vehicles purchased in the period up to 2025 and up to 2030. The rules were temporarily transposed into Czech law in the form of a government resolution, and then by a new law on the promotion of low-emission vehicles (discussed during 2022). As the Road and Motorway Directorate of the Czech Republic is a contributory organisation established by the Minister of Transport and Communications, it will be covered by the new law. The aim of this study is to propose a long-term concept for the renewal of the fleet of the Roads and Motorways Directorate of the Czech Republic (RRD) with a view to ensuring the operability/availability of the fleet to fulfil the tasks of the RRD and at the same time meeting the legislative requirements regarding the purchase of low-emission vehicles.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.