Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00369815" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00369815 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117" target="_blank" >10.14311/APP.2023.43.0117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the motivations for the application of actively controlled elements in the running gear of a rail vehicle and the challenges that need to be addressed before deploying vehicles with actively controlled elements in real operation. Furthermore, the paper presents the design of an active element concept and its control for steering the axles of an urban rail vehicle to improve the vehicle’s passage through small radius curves. The design takes into account the fundamental issues of cost and safety of the application of active elements, which are addressed in the presented control design by using data from autonomous driving subsystems such as the environmental database or the anti-collision system.

  • Název v anglickém jazyce

    COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the motivations for the application of actively controlled elements in the running gear of a rail vehicle and the challenges that need to be addressed before deploying vehicles with actively controlled elements in real operation. Furthermore, the paper presents the design of an active element concept and its control for steering the axles of an urban rail vehicle to improve the vehicle’s passage through small radius curves. The design takes into account the fundamental issues of cost and safety of the application of active elements, which are addressed in the presented control design by using data from autonomous driving subsystems such as the environmental database or the anti-collision system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderní železnice pro 21. století, Studentská vědecká konference

  • ISBN

    978-80-01-06996-7

  • ISSN

    2336-5382

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    125

  • Strana od-do

    1-125

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku