COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00369815" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00369815 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2023.43.0117" target="_blank" >10.14311/APP.2023.43.0117</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the motivations for the application of actively controlled elements in the running gear of a rail vehicle and the challenges that need to be addressed before deploying vehicles with actively controlled elements in real operation. Furthermore, the paper presents the design of an active element concept and its control for steering the axles of an urban rail vehicle to improve the vehicle’s passage through small radius curves. The design takes into account the fundamental issues of cost and safety of the application of active elements, which are addressed in the presented control design by using data from autonomous driving subsystems such as the environmental database or the anti-collision system.
Název v anglickém jazyce
COOPERATION OF ACTIVE STEERING CONTROL OF WHEELSETS WITH SUBSYSTEMS OF AN AUTONOMOUS URBAN RAIL VEHICLE
Popis výsledku anglicky
The paper presents the motivations for the application of actively controlled elements in the running gear of a rail vehicle and the challenges that need to be addressed before deploying vehicles with actively controlled elements in real operation. Furthermore, the paper presents the design of an active element concept and its control for steering the axles of an urban rail vehicle to improve the vehicle’s passage through small radius curves. The design takes into account the fundamental issues of cost and safety of the application of active elements, which are addressed in the presented control design by using data from autonomous driving subsystems such as the environmental database or the anti-collision system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní železnice pro 21. století, Studentská vědecká konference
ISBN
978-80-01-06996-7
ISSN
2336-5382
e-ISSN
2336-5382
Počet stran výsledku
125
Strana od-do
1-125
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—