Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gear ratio optimization of single and two-speed transmission for an electric motorcycle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00379181" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00379181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2024.51.0014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/APP.2024.51.0014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2024.51.0014" target="_blank" >10.14311/APP.2024.51.0014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gear ratio optimization of single and two-speed transmission for an electric motorcycle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Most electric vehicles have a single-speed transmission as the traction characteristic of electric motor allows operation with sufficient motor torque at low and high speeds. The selection of the single-gear ratio is a trade-off between available torque for acceleration (or gradability) at lower speeds and designed maximum vehicle speed corresponding to electric motor’s maximum speed limit. Nevertheless, multiple-speed transmission can be used, and vehicle can benefit from improved acceleration at low speeds and higher maximum speeds. In this paper, the gear ratio of a single-speed transmission for an electric racing motorcycle is optimized to achieve a trade-off between acceleration, lap time, and maximum speed. With the same goal, the gear ratios for two-speed transmission are optimized, and the results are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Gear ratio optimization of single and two-speed transmission for an electric motorcycle

  • Popis výsledku anglicky

    Most electric vehicles have a single-speed transmission as the traction characteristic of electric motor allows operation with sufficient motor torque at low and high speeds. The selection of the single-gear ratio is a trade-off between available torque for acceleration (or gradability) at lower speeds and designed maximum vehicle speed corresponding to electric motor’s maximum speed limit. Nevertheless, multiple-speed transmission can be used, and vehicle can benefit from improved acceleration at low speeds and higher maximum speeds. In this paper, the gear ratio of a single-speed transmission for an electric racing motorcycle is optimized to achieve a trade-off between acceleration, lap time, and maximum speed. With the same goal, the gear ratios for two-speed transmission are optimized, and the results are compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Driver-Car Interaction and Safety Conference 2023

  • ISBN

    978-80-01-07387-2

  • ISSN

    2336-5382

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    23. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku