Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otazníky kolem elektromobilů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00382039" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00382039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2024/Vesmir146-150_elektromobily.pdf" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2024/Vesmir146-150_elektromobily.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otazníky kolem elektromobilů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Každý druh pohonu má své přednosti i nevýhody. Politické směrnice pro vývoj vozidel by měly být technologicky neutrální a volba druhu pohonu by měla především záviset na účelu, ke kterému je vozidlo používáno. Elektromobil dává smysl pro dopravu ve městě, kde převažují jeho výhody a s malou baterií lze udržet i konkurenceschopnou cenu. Pro jízdy na velké vzdálenosti nebude elektrický pohon výhodnější než pohon spalovacím motorem. Z hlediska emisí skleníkových plynů zůstává však z popsaných důvodů jeho přínos omezený, ve městě pro převažující časovou degradaci baterie, u dálkových jízd kvůli emisím při výrobě baterie samotné. Podmínkou je snadná dostupnost nabíjení. Vytvořit malé městské elektromobily není technický, ale cenový problém. A vyžaduje to změnu myšlení, tj. chtít od elektromobilu to, k čemu se hodí, ne univerzální, jediné možné řešení. Správnou cestou je diverzifikace různých druhů pohonů.

  • Název v anglickém jazyce

    Issues of Electric Cars

  • Popis výsledku anglicky

    Each type of powertrain has its advantages and disadvantages. Policy guidelines for vehicle development should be technology neutral. Choosing the type of propulsion should primarily depend on the purpose for which the vehicle is used. Electric cars make sense for transport in a city where its advantages prevail. Competitive price can also be kept if small batteries are to be used. Electric drive is not more advantageous for long-distance transport than that of internal combustion engine. In terms of greenhouse gas emissions gases, however, its contribution is limited, in the city for prevailing time degradation of the battery, in the case of long-haul driving due to emissions in battery production itself. The important condition is easy accessibility of charging. Designing small urban electric cars is not a technical but price problem. It requires a change of mindset. An electric car should be used only if it is suitable for the expected operation, not universally. Therefore, an electric car cannot represent a possible solution for each case. Diversification according to a purpose is the right way different types of drives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TK04010099" target="_blank" >TK04010099: Modelová podpora čisté a udržitelné mobility v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vesmír

  • ISSN

    0042-4544

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    103

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    146-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus