Ekonomika a ekologie životního cyklu elektromobilů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00382041" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00382041 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2024/Energie21_2024.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2024/Energie21_2024.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomika a ekologie životního cyklu elektromobilů
Popis výsledku v původním jazyce
I po řadě rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady Evropy, zaměřujícím země EU k přechodu na bateriovou osobní elektromobilitu, přetrvávají pochybnosti o jejich správnosti. Ani v přelomových situacích by neměly rozhodovat emoce a ideologie, ale zvážení všech výhod a nevýhod. Ačkoli oblasti dodávkové dopravy ve městech a městské hromadné dopravy nabízejí daleko racionálnější využití elektromobilů, soustřeďuje se pozornost EK na osobní elektromobily, a to od pokut pro výrobce na základě počítání flotilových emisích se zcela nereálným předpokladem nulových emisí skleníkových plynů u elektromobilů po formální vykazování podílu obnovitelných zdrojů na dopravních emisích při nesmyslném opomenutí bezuhlíkových jaderných zdrojů. Článek hodnotí skutečný potenciál racionálního používání bateriových elektrických vozidel.
Název v anglickém jazyce
Economics and Ecology of E-car Life Cycle
Popis výsledku anglicky
Even after a number of decisions by the European Parliament and the Council of Europe, directing EU countries to switch to battery personal electromobility, doubts remain about their correctness. Even in breakthrough situations, emotions and ideology should not decide, but the weighing of all the advantages and disadvantages. Although the areas of delivery in cities and public transport offer a much more rational use of electric cars, the Commission's attention is focused on passenger electric cars, ranging from fines for manufacturers based on the calculation of fleet emissions with a completely unrealistic assumption of zero greenhouse gas emissions for electric cars, to the formal reporting of the share of renewable sources in transport emissions with the nonsensical omission of carbon-free nuclear sources. The article assesses the true potential of rational use of battery electric vehicles.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TK04010099" target="_blank" >TK04010099: Modelová podpora čisté a udržitelné mobility v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů