Depth-of-Field Rendering for Point-Based Objects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03086634" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03086634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Depth-of-Field Rendering for Point-Based Objects
Popis výsledku v původním jazyce
We present a new fast algorithm for rendering the depth-of-field effect for point-based surfaces. The algorithm handles partial occlusion correctly, it does not suffer from intensity leakage and it renders depth-of-field in presence of transparent surfaces. The algorithm is new in that it exploits the level-of-detail to select the surface detail according to the amount of depth-blur applied. This makes the speed of the algorithm practically independent of the amount of depth-blur. The proposed algorithmis an extension of the Elliptical Weighted Average (EWA) surface splatting. We present a mathematical analysis that extends the screen space EWA surface splatting to handle depth-of-field rendering with level-of-detail, and we demonstrate the algorithmon example renderings.
Název v anglickém jazyce
Depth-of-Field Rendering for Point-Based Objects
Popis výsledku anglicky
We present a new fast algorithm for rendering the depth-of-field effect for point-based surfaces. The algorithm handles partial occlusion correctly, it does not suffer from intensity leakage and it renders depth-of-field in presence of transparent surfaces. The algorithm is new in that it exploits the level-of-detail to select the surface detail according to the amount of depth-blur applied. This makes the speed of the algorithm practically independent of the amount of depth-blur. The proposed algorithmis an extension of the Elliptical Weighted Average (EWA) surface splatting. We present a mathematical analysis that extends the screen space EWA surface splatting to handle depth-of-field rendering with level-of-detail, and we demonstrate the algorithmon example renderings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Workshop 2003
ISBN
80-01-02708-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
208-209
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 2. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—