Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F03%3A03100963" target="_blank" >RIV/68407700:21230/03:03100963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Clustering Supermarket Customers Using Rough Set Based Kohonen Networks
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the creation of intervals of clusters of supermarket customers based on the modified Kohonen self-organizing maps. The supermarket customers from three different markets serviced by a Canadian national supermarket chain were clustered based on their spending and visit patterns. The resulting rough set based clustering captured the similarities and differences between the charakteristics of the three regions.
Název v anglickém jazyce
Clustering Supermarket Customers Using Rough Set Based Kohonen Networks
Popis výsledku anglicky
This paper describes the creation of intervals of clusters of supermarket customers based on the modified Kohonen self-organizing maps. The supermarket customers from three different markets serviced by a Canadian national supermarket chain were clustered based on their spending and visit patterns. The resulting rough set based clustering captured the similarities and differences between the charakteristics of the three regions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Foundations of Intelligent Systems
ISBN
3-540-20256-0
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
169-173
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Kód UT WoS kapitoly
—