Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03100069" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03100069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Support with Adaptable Elements
Popis výsledku v původním jazyce
One limitation of traditional hypermedia applications is that they provide the same page content and the same set of links to all students. This is often very objectionable, because every student has different requirements on given hypermedia system. Theaim of adaptive hypermedia system is to personalize hypermedia system to the individual students. Thus, each student has an individual view and individual navigational possibilities for working with the hypermedia system. Typical applications of adaptive hypermedia systems are educational hypermedia systems where the user or student has a certain learning goal. In these systems, the focus is on the knowledge of the students, which might vary enormously. The knowledge state changes during the work withthe system. Thus, a correct modelling of changing knowledge, a proper updating, and the ability to make the right conclusions on base of the updated knowledge estimations are the critical parts in an educational hypermedia system.
Název v anglickém jazyce
Teaching Support with Adaptable Elements
Popis výsledku anglicky
One limitation of traditional hypermedia applications is that they provide the same page content and the same set of links to all students. This is often very objectionable, because every student has different requirements on given hypermedia system. Theaim of adaptive hypermedia system is to personalize hypermedia system to the individual students. Thus, each student has an individual view and individual navigational possibilities for working with the hypermedia system. Typical applications of adaptive hypermedia systems are educational hypermedia systems where the user or student has a certain learning goal. In these systems, the focus is on the knowledge of the students, which might vary enormously. The knowledge state changes during the work withthe system. Thus, a correct modelling of changing knowledge, a proper updating, and the ability to make the right conclusions on base of the updated knowledge estimations are the critical parts in an educational hypermedia system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Workshop 2004
ISBN
80-01-02945-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
196-197
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 3. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—