Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03100069" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03100069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Support with Adaptable Elements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One limitation of traditional hypermedia applications is that they provide the same page content and the same set of links to all students. This is often very objectionable, because every student has different requirements on given hypermedia system. Theaim of adaptive hypermedia system is to personalize hypermedia system to the individual students. Thus, each student has an individual view and individual navigational possibilities for working with the hypermedia system. Typical applications of adaptive hypermedia systems are educational hypermedia systems where the user or student has a certain learning goal. In these systems, the focus is on the knowledge of the students, which might vary enormously. The knowledge state changes during the work withthe system. Thus, a correct modelling of changing knowledge, a proper updating, and the ability to make the right conclusions on base of the updated knowledge estimations are the critical parts in an educational hypermedia system.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Support with Adaptable Elements

  • Popis výsledku anglicky

    One limitation of traditional hypermedia applications is that they provide the same page content and the same set of links to all students. This is often very objectionable, because every student has different requirements on given hypermedia system. Theaim of adaptive hypermedia system is to personalize hypermedia system to the individual students. Thus, each student has an individual view and individual navigational possibilities for working with the hypermedia system. Typical applications of adaptive hypermedia systems are educational hypermedia systems where the user or student has a certain learning goal. In these systems, the focus is on the knowledge of the students, which might vary enormously. The knowledge state changes during the work withthe system. Thus, a correct modelling of changing knowledge, a proper updating, and the ability to make the right conclusions on base of the updated knowledge estimations are the critical parts in an educational hypermedia system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop 2004

  • ISBN

    80-01-02945-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    196-197

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku