Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03100578" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03100578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication in Robot-Soccer Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We have developed a method of representing robotic soccer game. We used this representation for controlling robots playing soccer and for learning game strategies. Our approach to robot soccer is to view it as a local interaction game, which reduces theneed for centralized control. In this paper we describe both hardware and software implementation that is used by robots. We described what we called the virtual grid. The virtual grid is much more efficient than representation of game using natural coordinates of robots. We show how this representation can be efficiently used for a description of game strategies, which can be directly used for a faster control of robots. We also show how a game strategy can be learned and illustrate our approach usingthe latent semantic analysis. Strategy learning is important both for developing successful players and also for discovering strategies of the opponent team.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication in Robot-Soccer Game

  • Popis výsledku anglicky

    We have developed a method of representing robotic soccer game. We used this representation for controlling robots playing soccer and for learning game strategies. Our approach to robot soccer is to view it as a local interaction game, which reduces theneed for centralized control. In this paper we describe both hardware and software implementation that is used by robots. We described what we called the virtual grid. The virtual grid is much more efficient than representation of game using natural coordinates of robots. We show how this representation can be efficiently used for a description of game strategies, which can be directly used for a faster control of robots. We also show how a game strategy can be learned and illustrate our approach usingthe latent semantic analysis. Strategy learning is important both for developing successful players and also for discovering strategies of the opponent team.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Communications in Computing

  • ISBN

    1-932415-36-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    295-301

  • Název nakladatele

    CSREA Press

  • Místo vydání

    Las Vegas

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    21. 6. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku