Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03100578" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03100578 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication in Robot-Soccer Game
Popis výsledku v původním jazyce
We have developed a method of representing robotic soccer game. We used this representation for controlling robots playing soccer and for learning game strategies. Our approach to robot soccer is to view it as a local interaction game, which reduces theneed for centralized control. In this paper we describe both hardware and software implementation that is used by robots. We described what we called the virtual grid. The virtual grid is much more efficient than representation of game using natural coordinates of robots. We show how this representation can be efficiently used for a description of game strategies, which can be directly used for a faster control of robots. We also show how a game strategy can be learned and illustrate our approach usingthe latent semantic analysis. Strategy learning is important both for developing successful players and also for discovering strategies of the opponent team.
Název v anglickém jazyce
Communication in Robot-Soccer Game
Popis výsledku anglicky
We have developed a method of representing robotic soccer game. We used this representation for controlling robots playing soccer and for learning game strategies. Our approach to robot soccer is to view it as a local interaction game, which reduces theneed for centralized control. In this paper we describe both hardware and software implementation that is used by robots. We described what we called the virtual grid. The virtual grid is much more efficient than representation of game using natural coordinates of robots. We show how this representation can be efficiently used for a description of game strategies, which can be directly used for a faster control of robots. We also show how a game strategy can be learned and illustrate our approach usingthe latent semantic analysis. Strategy learning is important both for developing successful players and also for discovering strategies of the opponent team.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Communications in Computing
ISBN
1-932415-36-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
295-301
Název nakladatele
CSREA Press
Místo vydání
Las Vegas
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
21. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—