Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODÁLNÍ ANALÝZA MECHANICKÝCH KMITŮ KOSTRY ELEKTROMOTORU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03106117" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03106117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODÁLNÍ ANALÝZA MECHANICKÝCH KMITŮ KOSTRY ELEKTROMOTORU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Uvedeným postupem v článku se určují vlastní frekvence a vlastní tvary kmitu na kostře elektromotoru z vyhodnocení měření. Tímto měřením určíme časový průběh výchylky vybuzené buzením impaktním kladívkem a tomu odpovídající časové průběhy odezvy v jednotlivých vhodně zvolených bodech sítě zvolené na povrchu kostry. Z vyhodnocených frekvenčních přenosů mezi dvojicemi bodů se regresním výpočtem určí vlastní frekvence a vlastní tvary kmitů. Počítačovou animací vlastních tvarů kmitů lze pak určit oblasti svelkými výchylkami na kostře elektromotoru. V oblasti do 50 Hz byly zřetelné špičky přenosové funkce při frekvencích 10 Hz, 22 Hz, 35 Hz, a 45 Hz. Z počítačové animace při těchto frekvencích bylo zřejmé, že u patek kostry dochází k největším amplitudám výchylek. Bylo proto provedeno měření vlastností kmitů za provozu, kdy při otáčkách odpovídajícím výše uvedeným frekvencím se určovaly modální tvary kmitů v bodech umístěných na vertikálních stěnách patek.

  • Název v anglickém jazyce

    MODAL ANALYSIS OF MECHANICAL VIBRATION OF MOTOR CHASSIS

  • Popis výsledku anglicky

    The modal properties of asynchronous motor (1,5 kW, 1410/min) with excitation in the net of measuring points on the surface of structure are investigated. 72 points in was chosen on the surface of the motor chassis. Particular mode shapes are: 1.-613 Hz,2.-362 Hz, 3.-613 Hz, 4.-2010 Hz, 5.-3479 Hz, 6.-4300 Hz. From animation it follows, that the lugs of chassis displacement have maximum amplitudes. In the frequency range below 50 Hz clear peaks of transfer function on frequencies 10, 22, 35 and 45 Hz.Mode shapes were determined in measuring points placed at the lugs of motor chassis in turns those correspond to above mentioned frequencies. Oscillation of lugs amplitudes have maximal values in the range of turns corresponding 10 Hz and 22 Hz. The results can be useful for design in the motor chassis and the construction of its appropriate fix. It is appropriate to reinforce the vertical walls of the lugs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IXth International Conference on the Theory of Machines and Mechanisms

  • ISBN

    80-7083-847-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    817-822

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    31. 8. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku