MODÁLNÍ ANALÝZA MECHANICKÝCH KMITŮ KOSTRY ELEKTROMOTORU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03106117" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03106117 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODÁLNÍ ANALÝZA MECHANICKÝCH KMITŮ KOSTRY ELEKTROMOTORU
Popis výsledku v původním jazyce
Uvedeným postupem v článku se určují vlastní frekvence a vlastní tvary kmitu na kostře elektromotoru z vyhodnocení měření. Tímto měřením určíme časový průběh výchylky vybuzené buzením impaktním kladívkem a tomu odpovídající časové průběhy odezvy v jednotlivých vhodně zvolených bodech sítě zvolené na povrchu kostry. Z vyhodnocených frekvenčních přenosů mezi dvojicemi bodů se regresním výpočtem určí vlastní frekvence a vlastní tvary kmitů. Počítačovou animací vlastních tvarů kmitů lze pak určit oblasti svelkými výchylkami na kostře elektromotoru. V oblasti do 50 Hz byly zřetelné špičky přenosové funkce při frekvencích 10 Hz, 22 Hz, 35 Hz, a 45 Hz. Z počítačové animace při těchto frekvencích bylo zřejmé, že u patek kostry dochází k největším amplitudám výchylek. Bylo proto provedeno měření vlastností kmitů za provozu, kdy při otáčkách odpovídajícím výše uvedeným frekvencím se určovaly modální tvary kmitů v bodech umístěných na vertikálních stěnách patek.
Název v anglickém jazyce
MODAL ANALYSIS OF MECHANICAL VIBRATION OF MOTOR CHASSIS
Popis výsledku anglicky
The modal properties of asynchronous motor (1,5 kW, 1410/min) with excitation in the net of measuring points on the surface of structure are investigated. 72 points in was chosen on the surface of the motor chassis. Particular mode shapes are: 1.-613 Hz,2.-362 Hz, 3.-613 Hz, 4.-2010 Hz, 5.-3479 Hz, 6.-4300 Hz. From animation it follows, that the lugs of chassis displacement have maximum amplitudes. In the frequency range below 50 Hz clear peaks of transfer function on frequencies 10, 22, 35 and 45 Hz.Mode shapes were determined in measuring points placed at the lugs of motor chassis in turns those correspond to above mentioned frequencies. Oscillation of lugs amplitudes have maximal values in the range of turns corresponding 10 Hz and 22 Hz. The results can be useful for design in the motor chassis and the construction of its appropriate fix. It is appropriate to reinforce the vertical walls of the lugs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IXth International Conference on the Theory of Machines and Mechanisms
ISBN
80-7083-847-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
817-822
Název nakladatele
Technická univerzita
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
31. 8. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—