Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A00109295" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:00109295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, the attention is paid to efficient modelingconventions, time saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards. The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last six years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completedcourses on 3D graphics.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, the attention is paid to efficient modelingconventions, time saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards. The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last six years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completedcourses on 3D graphics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Eurographics 05 - Education Papers

  • ISBN

  • ISSN

    1017-4656

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Eurographics Association

  • Místo vydání

    Aire-la-Ville

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    29. 8. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku