Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A00109295" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:00109295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, the attention is paid to efficient modelingconventions, time saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards. The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last six years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completedcourses on 3D graphics.
Název v anglickém jazyce
Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes
Popis výsledku anglicky
This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, the attention is paid to efficient modelingconventions, time saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards. The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last six years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completedcourses on 3D graphics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Eurographics 05 - Education Papers
ISBN
—
ISSN
1017-4656
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Dublin
Datum konání akce
29. 8. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—