Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Předmět Virtuální realita - přirozené obohacení předmětů Počítačové grafiky

Popis výsledku

Článek ukazuje, jak předmět Virtuální realita (VR) může přirozeným způsobem rozšířit a procvičit řadu principů a programovacích technik používaných v počítačové grafice. Požadavek na zpracování v reálném čase obrací pozornost k používání efektivních metod modelování, časově úsporných technik zobrazování a používání takových uživatelských rozhraní, která dovolují plynulou navigaci ve virtuálním prostředí. Tyto požadavky hrají významnou roli zejména při návrhu virtuálních světů určených pro web, tedy založených na normách VRML a X3D. Článek uvádí strukturu a další informace o předmětu VR, který byl na různých univerzitách vyučován v průběhu posledních šesti let. Naše zkušenost jasně dokládá, že obsah předmětu je přinosný i pro studenty, kteří již absolvovali předměty Počítačové grafiky.

Klíčová slova

VRMLcomputer graphicseducationvirtual reality

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, attention is paid to efficient modeling conventions, time-saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards.The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last 6 years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completed courses on 3D graphics.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, attention is paid to efficient modeling conventions, time-saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards.The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last 6 years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completed courses on 3D graphics.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    105-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

IN - Informatika

Rok uplatnění

2006