Předmět Virtuální realita - přirozené obohacení předmětů Počítačové grafiky
Popis výsledku
Článek ukazuje, jak předmět Virtuální realita (VR) může přirozeným způsobem rozšířit a procvičit řadu principů a programovacích technik používaných v počítačové grafice. Požadavek na zpracování v reálném čase obrací pozornost k používání efektivních metod modelování, časově úsporných technik zobrazování a používání takových uživatelských rozhraní, která dovolují plynulou navigaci ve virtuálním prostředí. Tyto požadavky hrají významnou roli zejména při návrhu virtuálních světů určených pro web, tedy založených na normách VRML a X3D. Článek uvádí strukturu a další informace o předmětu VR, který byl na různých univerzitách vyučován v průběhu posledních šesti let. Naše zkušenost jasně dokládá, že obsah předmětu je přinosný i pro studenty, kteří již absolvovali předměty Počítačové grafiky.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, attention is paid to efficient modeling conventions, time-saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards.The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last 6 years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completed courses on 3D graphics.
Název v anglickém jazyce
Virtual Reality Course - A Natural Enrichment of Computer Graphics Classes
Popis výsledku anglicky
This paper shows how the Virtual Reality (VR) course can naturally extend and practice a wide range of Computer Graphics (CG) principles and programming techniques. Thanks to real-time processing requirements, attention is paid to efficient modeling conventions, time-saving rendering approaches, and user interfaces allowing a smooth navigation in a virtual environment. All these issues play an important role especially when designing virtual worlds targeted to the web, i.e. utilizing VRML/X3D standards.The paper presents a structure and related information of the VR course that has been taught at various universities during the last 6 years. Our experience clearly demonstrates that students appreciate its contents even if they already completed courses on 3D graphics.
Klasifikace
Druh
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Graphics Forum
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
105-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Druh výsledku
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP
IN - Informatika
Rok uplatnění
2006