Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03113409" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03113409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bio-inspired Methods for Analysis and Classification of Reading Eye Movements of Dyslexic Children.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes real practical problem of analyzing diagnostic significance of dyslexic eye movements. The biologically inspired methods were used and compared with classical methods of artificial intelligence. Eye movements of 52 school children were measured using videooculographic (VOG) technique, during a reading task. There were three groups of subjects - normal readers, retarded readers and dyslexics. The main goal was to analyze the possibility of dyslexia detection only from the eye movementsignal. Time and frequency domain features were extracted and subset of significant features was chosen by a simple feature selection method. The selected feature subset was visualized using a self-organizing map (SOM). Clusters were formed by the SOM proving that proposed methodology is suitable for automatic dyslexia detection.

  • Název v anglickém jazyce

    Bio-inspired Methods for Analysis and Classification of Reading Eye Movements of Dyslexic Children.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes real practical problem of analyzing diagnostic significance of dyslexic eye movements. The biologically inspired methods were used and compared with classical methods of artificial intelligence. Eye movements of 52 school children were measured using videooculographic (VOG) technique, during a reading task. There were three groups of subjects - normal readers, retarded readers and dyslexics. The main goal was to analyze the possibility of dyslexia detection only from the eye movementsignal. Time and frequency domain features were extracted and subset of significant features was chosen by a simple feature selection method. The selected feature subset was visualized using a self-organizing map (SOM). Clusters were formed by the SOM proving that proposed methodology is suitable for automatic dyslexia detection.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno