Automotive Active Suspension Systems With Energy Recuperation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A00119763" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:00119763 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automotive Active Suspension Systems With Energy Recuperation
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, the design of a linear motor as an actuator in vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of the non-traditional actuator (linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car damper. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Název v anglickém jazyce
Automotive Active Suspension Systems With Energy Recuperation
Popis výsledku anglicky
In the paper, the design of a linear motor as an actuator in vehicle active suspension systems will be presented. The attention is focused on several interesting design aspects of the non-traditional actuator (linear synchronous permanent magnet motor with electronic commutation) controlled to obtain a variable mechanical force for a car damper. The main advantage of such a solution is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung (wheel) and sprung (car body) masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances it is possible to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Scientific - Technical Conference - Process Control 2006
ISBN
80-7194-860-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"45"-"5O"
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
13. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—