Centralizovaná diagnostika elektronických a elektrických komponent v automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120893" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle electronic systems have already reached a very high complexicity that is often invisible for general public. The high functional reliability of all these components and systems and also a rugged design of their diagnostic system is needed to achieve a transport safety. The diagnostic concept used in today’s cars is based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric system (e.g. lighting bulbs, wiper motors and so on). The basic idea of the project “Centralised diagnostics of electronic and electric equipment in vehicles” is to minimize the number of diagnostic subsystems, decrease the diagnostics costs and icrease its flexibility. The main idea is based on the presumption that many faults of electric and electronic equipment in vehicles can be identified from their power consumption characteristics. Particularly it is supposed that the power supply transients can be used, occurring in time when the functional state of tested equipment is a
Název v anglickém jazyce
Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles
Popis výsledku anglicky
Vehicle electronic systems have already reached a very high complexicity that is often invisible for general public. The high functional reliability of all these components and systems and also a rugged design of their diagnostic system is needed to achieve a transport safety. The diagnostic concept used in today’s cars is based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric system (e.g. lighting bulbs, wiper motors and so on). The basic idea of the project “Centralised diagnostics of electronic and electric equipment in vehicles” is to minimize the number of diagnostic subsystems, decrease the diagnostics costs and icrease its flexibility. The main idea is based on the presumption that many faults of electric and electronic equipment in vehicles can be identified from their power consumption characteristics. Particularly it is supposed that the power supply transients can be used, occurring in time when the functional state of tested equipment is a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Electronic Devices and Systems - IMAPS CS International Conference 2006
ISBN
80-214-3246-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
91-94
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—